Ni med enstånka...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag har smackat på tråkigt stort drev fram men tycker ändå att den varvar för mycket på motorvägen... Vad varvar era vid 90km/h?

Min varvar 3k i 70 & 4k i 90. (((Är jag lite mjäkig kanske, det kanske inte alls är så högt??)))

Bör tilläggas att jag har den i jobbet och vill inte nöta på allt för höga varv längre perioder i onödan. Inför bus byter jag snabbt drev... :)

/Zana

Zana skrev:
Jag har smackat på tråkigt stort drev fram men tycker ändå att den varvar för mycket på motorvägen... Vad varvar era vid 90km/h?

Min varvar 3k i 70 & 4k i 90. (((Är jag lite mjäkig kanske, det kanske inte alls är så högt??)))

Bör tilläggas att jag har den i jobbet och vill inte nöta på allt för höga varv längre perioder i onödan. Inför bus byter jag snabbt drev... :)

/Zana
Min Pegaso varvar ca 3-3500 (minns inte riktigt) vid 90. Ligger rätt bra där.

Re: Re: Ni med enstånka...

Bingo skrev:
Min Pegaso varvar ca 3-3500 (minns inte riktigt) vid 90. Ligger rätt bra där.

Ok, det var ju inte allt för långt ifrån....

Min gör 110 på 4000 varv och det tycker jag är lite för mycket...tyvärr ligger ettan så högt att den skulle bli svårt att komma igång med ett större framdrev :(

Dez skrev:
Min gör 110 på 4000 varv och det tycker jag är lite för mycket...tyvärr ligger ettan så högt att den skulle bli svårt att komma igång med ett större framdrev :(

Ojj, det var lågt som fan om man jämför... 110 = 5-6k på min med råslö drevning... Jävla växellåda... Varför petar dom inte i ett till drev eller en "överväxel".... Kommer aldrig fatta varför dom inte gör så på motorcyklar och bilar... Skulle dra så jävla mycket mindre soppa... Tänk å ligga i 110 på 2000 varv... Då skulle man må gott, och jag tror faktisk att motorn skulle palla det... eller???

/Zana

Zana skrev:
Ojj, det var lågt som fan om man jämför... 110 = 5-6k på min med råslö drevning... Jävla växellåda... Varför petar dom inte i ett till drev eller en "överväxel".... Kommer aldrig fatta varför dom inte gör så på motorcyklar och bilar... Skulle dra så jävla mycket mindre soppa... Tänk å ligga i 110 på 2000 varv... Då skulle man må gott, och jag tror faktisk att motorn skulle palla det... eller???

/Zana
på DT:n är nästan 6:an som en överväxel :) Fast den varjar ju iof ur på 6:an också...men ändå! Tycker precis som dig! Skulle inte ha nåt emot att ha 10 växlar på DT:n :) :tummenupp

Zana skrev:

/Zana

Det har jag också undrat mååånga gånger, iaf när det gäller hojar.

Zana skrev:

/Zana
Nja, motorgången är ju inte så trevlig vid så låga varv på en enstånka. Inte på min i alla fall, den nästan hoppar fram. Men en överväxel där man ligger i ca 3500 vid 110 låter inte så dumt.

Borde bli ett nytt försäljningsknep som det blev när mountainbikesarna kom, "ju fler växlar desto bättre"....

Får dreven inte plats? Är det för kostsamt?

Det ultimata vore ju om man kunde byta drev inne i lådan så man slapp byta drev "utanför motorn"... Men det är ju lite krångel involverat misstänker jag... :(

Och ja, 2000k är nog lite väl lite att ligga på motorvägen på... Men man kan väl drömma.... :hej

/ZZZZZZzzzzzzzz............

Ska upp 0600, kanske dags att slagga. med tanke på att jag fått en genomsnittlig sömn på 5h dom senaste 2 veckorna...... :zpy

XT'n varvar ganska exakt 4000 rpm i 110 km/h.
ger väl ca 3500 rpm i 90 km/h då..

vet inte vad jag har för drevning, utgår från att det är orginal.

Duken drar inte jämnt under 3.500 rpm och jag har drevat så att den ligger runt 7.000 rpm vid 160 km/h (på femmans växel). Vet inte säkert vad den varvar vid 90 och 110. Runt 5-6 tusen rpm är inte ovanligt att man ligger och drar på.

Mina XT600E varvar 3500 vid 90 km/h, rätt exakt.

...mätarfart då.

100 km/h vid 4000 varv ganska så exakt, men jag skall dreva om den imorgon så då är det historia.

Jag satte på ett pyttedrev bak på Mito/DR600. 5an är nu överväxel och lägs i tidigast 110-120. Har ingen varvräknare än men det känns bra. Nu kan man äntligen cruisa i 140.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back