Ni med Comviq Kompis kort.. Har ni oxå strul?

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD ZX6R
Ni som har Comviq Kompis kort, har ni oxå massa strul med att samtalen kopplas ner titt som tätt fast ni har full mottagning på mobilen?
Speciellt till andra som har Comviq eller Tele2 abb.

John skrev:
Låter som ett hårdvarurelaterat problem. Vad har du för mobiltelefon?

Joo, visst är det hårdvarurelaterat, fast det är nog Comviqs hårdvaror det handlar om, det är väl helt enkelt så att Comviq har färre celler, så att samtalen ibland faller emellan när man rör sig mellan cellerna, alternativt att det är fullt upptaget i den cell man flyttar sig till, så att samtalet kopplas ner för att det inte finns ledig kapacitet.

Vi har i Norden, världens bästa mobiltelfontäckning, och fler mobilanvändare än någonstans i världen, ändå trillar samtal emellan ibland, det är inget att uppröras över, vill man minimera risken ringer man i Telias nät, och betalar lite mera.

Wille skrev:
Ni som har Comviq Kompis kort, har ni oxå massa strul med att samtalen kopplas ner titt som tätt fast ni har full mottagning på mobilen?
Speciellt till andra som har Comviq eller Tele2 abb.
Har märkt samma sak,fast oftast efter ganska exakt 10 minuter.Polaren nämnde samma sak.Nästan så man misstänker att det är nåt påfund från comviq bara för att man ska åka på en till uppkopplingsavgift.

Hade också samma problem för ett tag sen, och snackade med Comviqs kundtjänst om det och de lovade att återkomma. Men jag har inte hört nåt från dem sen dess :mad:

Har Comviq Kompis abbonemang. Aldrig struligt. Förutom att MMS.en kan vara kinkiga att öppna då den påstår något om "kommunikationsfel"

GuW skrev:
Joo, visst är det hårdvarurelaterat, fast det är nog Comviqs hårdvaror det handlar om
:hihi :lol

Kan nog stämma rätt bra.. själv förespråkar jag Telia när jag säljer.. men använder privat Comviq. Hm, dubbelmoral?

:banana

Jag har Comviq kompis med ett lustigt fel

Folk kan slå ett vilket mobilnummer som helst o hamna hos mig.

T.ex

En gång ringde en Far o letade efter sin son. Första gången han ringde ursäktade han sig o sa att han hade slått fel nummer, efter 5 min ringde han igen då hade tagit nummret ifrån telefonboken o ringt de , efter ytterligare 5 min så kom han till mig igen. Sen ringde han inte mer.

Så här har de hänt med cirka 20 gånger med olika nummer på 1 år

En aning jobbigt.

Comviq skyller på att abonneten troligvis har en felaktig medflyttning till mitt nummer, men hur troligt är de att 20 pers har de.

Alla personer som kommer till mig ringer ifrån trakten.

Jag har försökt få comviq att kolla sina växlar m.m men inte fått något vettigt svar. :kocko

John skrev:
:hihi :lol

Kan nog stämma rätt bra.. själv förespråkar jag Telia när jag säljer.. men använder privat Comviq. Hm, dubbelmoral?

:banana

Jag har inte så jäkla mycket val, jag bor i norrland, och åker omkring mycket efter mindre vägar i inlandet, så för mig är det telias nät (halebop) som gäller.

Och jo, jag har provat både Comviq och Europolitan, men vilket skämt det är här uppe...
Om man är blyg av sig och går ett par meter på sidan om E4'an när man ska pissa så har man missade samtal när man kommer tillbaka till vägen igen :hihi

3G nätens täckning vet jag ingenting om, men jag har inte heller något behov av det, min nästa telefon blir en /// 750i, eller vad f-n den heter den med 2Mpixel kamera i, för då slipper jag köpa kamera separat (jag tar ändå bara plojbilder, jag behöver inte 5Mpixlar)
Jag ska bara hitta den svinbilligt någonstans först

GuW skrev:
Om man är blyg av sig och går ett par meter på sidan om E4'an när man ska pissa så har man missade samtal när man kommer tillbaka till vägen igen :hihi
Det är dagens sanning. Samma gäller även för E14. :fakta

Bikerbitch skrev:
Har Comviq Kompis abbonemang. Aldrig struligt. Förutom att MMS.en kan vara kinkiga att öppna då den påstår något om "kommunikationsfel"
Har också haft problem med att öppna vissa MMS. Det brukar strula när minnet är nästan fullt i telefonen. Testa att radera några bilder så funkar det nog.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti