Ni glömmer väll inte... !!!

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
att titta till poliens aldeles ypperliga trafik information

http://www.polisen.se/inter/nodeid=7245&pageversion=1.html

Massa radar och MC poliser på E6an precis som de hade låvat. Tur man inte hade så brottom den dagen... :lol

Lite exempel :) :p

Torsdag 5 augusti
Hastighets- förar- och fordonskontroll, Helsingborgsområdet

Fredag 6 augusti
Beteendeövervakning på E-vägar i sydvästra Skåne

:hej

PutteLiten skrev:
att titta till poliens aldeles ypperliga trafik information

http://www.polisen.se/inter/nodeid=7245&pageversion=1.html

Massa radar och MC poliser på E6an precis som de hade låvat. Tur man inte hade så brottom den dagen... :lol

Lite exempel :) :p

Torsdag 5 augusti
Hastighets- förar- och fordonskontroll, Helsingborgsområdet

Fredag 6 augusti
Beteendeövervakning på E-vägar i sydvästra Skåne

Tycker trafikpolisen borde köra en beteendeövervakning på sig själv för dom e inte kloka.

Personligen hade jag inte haft något emot ständig bevakning på Hbg-Malmö sträckan. Jag pendlar varje dag och det är otroligt med idioti man får se varje vecka.
Mest förvånad att det inte händer fler olyckor än vad det gör. Stock dock i en hyfsat lång bilkö - vänta-på-att-bilolyckan-ska-bogseras-bort-kö för någon dag sedan...

Om bara folk hade fattat att de inte tjänar många minuter på att riskera körkortet för den korta sträckan!

jaja, nog med moralpredikning... :p

Tack för varningen. Själv brukar jag känna på mig när en poliskontroll är nära. Det märks på trafiktempot.

Nog för att det är för få kontroller på våra vägar speciellt de tider då trafiktempot är högt och många bilister ska till och från sina arbeten. Vad är det som får dig att tycka att det borde vara konstant bevakning på sträckan Helsingborg- Malmö? Olyckor inträffar även på andra motorvägsavsnitt mellan varven. Vill du ha konstant övervakning där också? Bättre att lägga resurserna där de verkligen behövs istället under rusningstrafiken och flytta resurserna på annat håll resten av tiden. Kanske borde man öka beteende övervakningen och göra lite fler oanmälda förarkontroller mellan varven för minska antalet alkohol och drogpåverkade personer ute i trafiken. Dessutom tror jag att det är många trötta förare med för lite sömn ute på vägarna. Det borde likställas med att vara drog eller alkoholpåverkad. Här görs på tok för lite. Dock tror jag polisen gör vad de kan med de resurser de har tilldelade.

//Harm

Last edited:
"Ständig bevakning". jag menade mest under "rusningstid". Och det räcker med lite mer målade bilar, det är ju de som sänker tempot, trafipaxerna skaffar ju bara fika pengar till poliserna... Vi behöver inte fler civil poliser...

PutteLiten skrev:
Personligen hade jag inte haft något emot ständig bevakning på Hbg-Malmö sträckan. Jag pendlar varje dag och det är otroligt med idioti man får se varje vecka.
Mest förvånad att det inte händer fler olyckor än vad det gör. Stock dock i en hyfsat lång bilkö - vänta-på-att-bilolyckan-ska-bogseras-bort-kö för någon dag sedan...

Om bara folk hade fattat att de inte tjänar många minuter på att riskera körkortet för den korta sträckan!

jaja, nog med moralpredikning... :p

Sluta gnäll nu dit pendlaråbäke! :fatta!

Ge oss trefiligt och 130km/h, ta gärna pengarna ur Trafikpolisen Skånes budget! :3freak

Puss i ljumsken. :banana

PutteLiten skrev:
"Ständig bevakning". jag menade mest under "rusningstid". Och det räcker med lite mer målade bilar, det är ju de som sänker tempot, trafipaxerna skaffar ju bara fika pengar till poliserna... Vi behöver inte fler civil poliser...

Jag pendlar också mellan Hbg - Malmö.Fler målade bilar? sänka tempot? E du skvatt galen,där e väl alldeles för många våga vägra högerfilen idioter redan.
Nä böter på dem som inte flyttar på sig :banana så en annan stackare kan komma hem i tid :D

PutteLiten skrev:
Vi behöver inte fler civil poliser...

Behöver eller inte vill ha? Det beror nog på vem man frågar. Det finns nog de som tycker annorlunda. Att jag inte vill ha fler beror mest på att jag vill ha en rimlig chans att upptäcka dem i tid. Smygande poliser i buskarna med laserpistoler, konstant kameraövervakning och civilbilar med hastighetsövervakningsutrustning tilltalar alltså inte mig. Det var så jag tolkade ditt inlägg i värsta scenariot. Att de visar upp sig med målade bilar under rusningstrafiken har en tillräcklig dämpande effekt på bilisterna. Det är då flest olyckor händer. Det är jag däremot för. Det är den rätta vägen att få ner hastigheterna på våra vägar. Det finns bättre tillfällen än under rusningstrafiken om man vill köra i ett högre tempo.

Jag skulle inte ha emot att bli invinkad till kanten lite oftare i rutinkontroller för att minska antalet trötta eller alkohol och drogpåverkade personer i trafiken dock.

Harm:
Vad jag menade var att Civila polisbilar har maginell effekt. Målade polis bilar är de som säker tempot. Och får de flesta att uppföra sig... :)

Blue:
sure, 130 duger för mig oxå :D
Det är väll inte hastigheten som är den värsta boven i sig, utan att en del verkar vara totalt tomma i huvet.

PS. hur fort får en buss igentligen köra?? :lol DS.

PPS. äger ni en röd Engelsk dubbel däckare?? Såg en sådan med ert namn på den i Hbg!

PutteLiten skrev:
Blue:
sure, 130 duger för mig oxå :D
Det är väll inte hastigheten som är den värsta boven i sig, utan att en del verkar vara totalt tomma i huvet.

Min teori är att om alla körde i högerfilen och använde vänsterfilen till omkörningar så hade det funkat bättre.
Problemet är att det blir fullt i bägge filerna, då minskar folk avståndet till fordonet framför och puckobeteenden utvecklas med rasande fart. Vanliga beteenden är:

1. Jag först!
2. Man får inte köra fortare än 110 så därför kör jag i vänsterspåret jämnsides med min svåger som också kör i 110.
3. Jag har köpt en Merca för 600.000 så då gäller väl fri fart!
PutteLiten skrev:
PS. hur fort får en buss igentligen köra?? :lol DS.

90km/h.
Men buss och lastbilsmätare har nästan ingen felvisninga alls så kör man bakom så kan det ofta se ut som att det går både tio och femton km/h för fort. :rolleyes:

PutteLiten skrev:
PPS. äger ni en röd Engelsk dubbel däckare?? Såg en sådan med ert namn på den i Hbg!

Jajemen, gamla Bettan... byggd 1954!

Åt helvete med trafikpolisen....inget annat än en massiv sedelpress... :arsele

Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back