ngn som kan översätta detta, (mc relaterat)

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inte nu :-(
Montageanleitung Sitzbankabdeckung Ducati SS i.e. Modelle

Bitte beachten Sie, daß sich bei der Montage des Schlossaufnahmebolzen für die SS i.e. (Sitzbank liegt auf dem Rücken) die Ausfräsung links befindet.
Die Filzklebestreifen können je nach belieben an der Rückwand des Rahmens (Spalte zwischen Sitzbank und Rahmen) befestigt werden, um Lackschäden beim Verriegeln zu vermeiden .
Die Spalte entfällt durch die Sitzbankabdeckung.

E fan pinsamt har läst Tyska i 5år men fattar ändå inte vad det står, (va ett tag sen ifs men ändå :( )

Det var väldigt många ord på tyska, men det är ungefär det här dom försöker förmedla tror jag.

Monteringsanvisning för kåpan över bakramen...eller nåt sånt
Lägg märke till att låsbultarnas (eller bultarna till låset) urfräsning finns på vänster sida på SS:en. Filtklistermärkena (vild gissning :)) kan du sätta mellan sadel och ram för att förhindra lackskador.

SIsta meiningen har jag ingen aning om. :3freak

ski_extreme skrev:

Bitte beachten Sie, daß sich bei der Montage des Schlossaufnahmebolzen für die SS i.e. (Sitzbank liegt auf dem Rücken) die Ausfräsung links befindet.
Die Filzklebestreifen können je nach belieben an der Rückwand des Rahmens (Spalte zwischen Sitzbank und Rahmen) befestigt werden, um Lackschäden beim Verriegeln zu vermeiden .

E fan pinsamt har läst Tyska i 5år men fattar ändå inte vad det står, (va ett tag sen ifs men ändå :( )

BABELFISH.ALTAVISTA.COM

Assembly instruction seat cover Ducati SS i.e. Models Please you note that itself when the assembling lock photograph pins for the SS i.e. (seat lies on the back) the reaming left finds. The felt adhesive strips can like depending upon to the rear wall of the framework (column between seat and framework) to be fastened, in order to avoid damages of lacquer when locking. The column is void by the seat cover.

JWC skrev:
BABELFISH.ALTAVISTA.COM

Assembly instruction seat cover Ducati SS i.e. Models Please you note that itself when the assembling lock photograph pins for the SS i.e. (seat lies on the back) the reaming left finds. The felt adhesive strips can like depending upon to the rear wall of the framework (column between seat and framework) to be fastened, in order to avoid damages of lacquer when locking. The column is void by the seat cover.

BABELFISH är ju helt underbart :rofl utmärkt till fackspråk :lol

PacMan skrev:
Det var väldigt många ord på tyska, men det är ungefär det här dom försöker förmedla tror jag.

Monteringsanvisning för kåpan över bakramen...eller nåt sånt
Lägg märke till att låsbultarnas (eller bultarna till låset) urfräsning finns på vänster sida på SS:en. Filtklistermärkena (vild gissning :)) kan du sätta mellan sadel och ram för att förhindra lackskador.

SIsta meiningen har jag ingen aning om. :3freak

oki, tackar

ski_extreme skrev:

Jag gör ett försök också;
Beakta att vid monteringen av bultarna till låset (sitsen ligger upp och ner) så skall urfräsningen vara åt vänster. Filtremsorna kan placeras efter eget önskemål på bakväggen/baksidan av ramen (spalten mellan sits och ram), för att förhindra lackskador vid låsning.
Spalten försvinner i och med montering av kåpan...

Typ...

ski_extreme skrev:

Montageanvisning sittöverdrag (kuts) Ducati ssie modellen

Obs kontrollera vid montering av låsbulten på SSie.
Kutsen ligger på "rygg" med utfräsningen till vänster.
Fäst sedan filtremsan på baksidan av ramen ( i spalten mellan sadel och ram)
för att motverka lackskador,spalten försvinner vid montering av kuts

Jag talar tyska dagligen och tycker nog att dom misslyckats med sin beskrivning rejält,antagligen pga att den är översatt från ett annat språk från början.

Alltså min fria tolkning är:
Tänk på låsbulten.
Lägg kutsen på rygg med urfräsningen till vänster montera filt remsan i spalten mellan sadel och kuts för att förhindra lack skador.

Farbron.

Using vehicle in the customer order. Only switching. No contractual adhesion for lack!! Vehicle without guarantee!! Description according to customer: Vehicle sales also in parts possible!! We leading everything approximately around this vehicle also using parts!! For questions concerning the vehicles, we stand for them gladly: of Tuesday - Friday 9 - 19 o'clock personally for order. Tel.: 07673/7429 Irtuermmer, changes and intermediate sale reserve. ATTENTION!!!!! Property still clay/tone

Så här ser babel/alta översätt. ut för en hoj jag kollar på, väldigt informativt :3freak

Chronic skrev:
Using vehicle in the customer order. Only switching. No contractual adhesion for lack!! Vehicle without guarantee!! Description according to customer: Vehicle sales also in parts possible!! We leading everything approximately around this vehicle also using parts!! For questions concerning the vehicles, we stand for them gladly: of Tuesday - Friday 9 - 19 o'clock personally for order. Tel.: 07673/7429 Irtuermmer, changes and intermediate sale reserve. ATTENTION!!!!! Property still clay/tone

Så här ser babel/alta översätt. ut för en hoj jag kollar på, väldigt informativt :3freak
Dra in originaltexten eller PM:a om du vill ha hjälp!
/Hasse

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...