Video New York mc poliser, deras träning

Om detta var sporthoj för 5-6 år sedan skulle tråden nu haft 30 svar från 30 olika användare som ondgjorde sig över polisens skyddsutrustning :tungan
 
De tränar ju för att faktiska jaga brottslingar som ofta flyr eller är extra idiotiska ala US style. :D
 
Om detta var sporthoj för 5-6 år sedan skulle tråden nu haft 30 svar från 30 olika användare som ondgjorde sig över polisens skyddsutrustning :tungan

och hade det varit 15 år sen hade lika många skrivit hur lätt de skulle dra dedär snuthojarna på bakhjulet samtidigt som de ger snuten fingret ;)
 
Det verkar ju vara lektion 1 och framåt, liksom. Inte poliskursen för redan hojförare.
 
Vad har de egentligen i packväskorna? Spontant kan jag tänka mig tre olika alternativ. Känns dock som att ett alternativ är mer troligt än de andra, frågan är vad det är för något detaljspecifikt.

  • Diverse utrustning som kan assistera i arbetsdagen t ex vid olyckor
  • Oregistrerade extravapen att placera på skjutna afroamerikaner
  • Munkar
 
Varför kör dom inte på lite smidigare hojar?

För att mycket av "the american way" handlar om att göra enkla saker på svåra sätt.
Dessutom kan man ju inte stötta en utländsk fordonsmarknad, man kan ju aldrig vara säker på att de inte plötsligt visar sig vara kommunister. :fakta
 
Varför kör dom inte på lite smidigare hojar?

Industristöd, köp amerikanskt ! Sedan finns det ett skäl till.
En HD har i många år toppat Motorrads 5000mila test för lägst strul.
I botten på 5000 mila listan återfinns BMW, KTM och Ducati, mest strulande hojar.

Men man behöver inte åka långt för att hitta samma fenomen. Sveriges försvar har 4 till 5 ggr högre materialkostnad för varje soldat jämfört med Tyskland.
Finland valde 60 st F-18 istället för JAS förklarat av finne med att 60 st F-18 med 6 ton last i varje kan ta 360 ton bomber och raketer i ett anfall och försvara sig i luftstrid samtidigt. För samma kapacitet behövdes 180 st JAS.
120 st JAS med 3 ton last i varje
och
60 st JAS för luftstrid som skyddar de 120 attackplanen.

Men han hade fel till varje attackrote i Sverige på 2 JAS plan avdelas normalt en jaktrote med 2 JAS plan.
Så för samma attackkapacitet som 60 st F-18 hade Finland behövt 240 st JAS.

Och så Vidare. :gnissla
 
Last edited:
Du kurvar inte så där jävla hett med en bomblastad Hornet. Tror f.ö. att de håller på att upphandla nytt flygtyg till Finland.
Sverige har f.ö. inte köpt så mycket svenskt på sistone, däremot har vi en faiblesse att ändra skiten ur saker, ta NH90 t.ex :)
 
Industristöd typ Gripen är väl en sak; spinoff beräknas till 2.8 gånger pengarna om jag minns rätt.

Frågan är om det är så med HD...
 
Industristöd, köp amerikanskt ! Sedan finns det ett skäl till.
En HD har i många år toppat Motorrads 5000mila test för lägst strul.
I botten på 5000 mila listan återfinns BMW, KTM och Ducati, mest strulande hojar.

Men man behöver inte åka långt för att hitta samma fenomen. Sveriges försvar har 4 till 5 ggr högre materialkostnad för varje soldat jämfört med Tyskland.
Finland valde 60 st F-18 istället för JAS förklarat av finne med att 60 st F-18 med 6 ton last i varje kan ta 360 ton bomber och raketer i ett anfall och försvara sig i luftstrid samtidigt. För samma kapacitet behövdes 180 st JAS.
120 st JAS med 3 ton last i varje
och
60 st JAS för luftstrid som skyddar de 120 attackplanen.

Men han hade fel till varje attackrote i Sverige på 2 JAS plan avdelas normalt en jaktrote med 2 JAS plan.
Så för samma attackkapacitet som 60 st F-18 hade Finland behövt 240 st JAS.

Och så Vidare. :gnissla

Jo. Visst är det så att Gripen tar mindre last. Men dom är samtidigt rätt mycket billigare att hålla i drift. Nu kommer jag inte ihåg några siffror men det är långt mindre än hälften ifråga om drift och underhållskostnader för en Gripen jämfört med en F18.
Det var en massa skriverier om sådana saker i samband med att norrmännen valde bort Gripen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top