Nervös inför morgondagen

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Hej, har uppkörning imorgon och är skapligt nervös. Tycker detta är lustigt för jag var inte lika nervös när jag tog för bil förra året och jag känner mig säkrare på MC nu än vad jag gjorde på bil då..... Hur kommer det sig?

Lite nervositet avtar väl så fort jag sätter mig på hojen men det är en ganska ovanlig känsla för mig detta, vet inte riktigt hur jag ska hantera den.... Jag brukar sällan bli nervös men det är väl kanske för att jag har väntat på MC kort så länge som jag har, typ sen jag var 12-13 eller något... haha.

Jag riktigt känner i hela kroppen hur Ninjan :yoparty i garaget väntar på att jag ska starta den och dra iväg utan pappa på häng, har planerat en fotoroadtripp med nya kameran som jag aldrig använt och få med hojen på lite fina bilder. Jaja, måste väl lägga mig nu för uppkörningen börjar vid 8:15! Jag behövde nog bara skriva av mig lite för nu är jag inte riktigt lika nervös längre :) Önska mig lycka till och så kanske vi ses på vägarna i småland/östergötlandstrakterna framöver!

Godnatt SH!

lycka till och hoppas det går fint i morgon. vem fan var inte nervös, b,c,ce, var inget mot mc, men det e väl för man vill så mycket, lugn i trosan så går det bra,och lite nervös ska man vara för då e man lite mer vaken och uppmarksammad.

Äsch då. Du lär inte bli mer nervös än vad jag var på min uppkörning!
Hade maximal otur innan uppkörningen.

Samtidigt som jag skulle dra iväg och köra upp så fick frugan dra in med dottern till akuten (var inget hyperallvarligt men ändå).

På väg till uppkörningen så tog vi en annan väg än vad vi brukar. Och givetvis så var den vägen avstängd efter någon mil på den vägen.

Så under hela uppkörningen så var jag nervös för både dottern och om jag skulle bli godkänd eller ej.

Och inte nog med det! Innan jag skulle köra upp (efter konbanan) så var det en körskollärare som stod och diskuterade med "inspektören" ang hans elev (som blev godkänd). Dom stod säkert och pratade i 30-40min så min uppkörning blev försenad.

När det var min tur och jag rullade iväg så dog min hoj när jag släppte gasen (hojen var kall) när vi skulle ut från parkeringen.
Dock jag fick igång hojen igen när jag fortfarande hade lite rull på hojen.

Jag körde väl ca 10-15 min när han sedan sa att vi skulle återvända till parkeringsplatsen. Tänkte hela vägen tillbaks: Vad gjorde jag för fel nu?

Men när vi kom tillbaks så sträckte han fram handen och sa grattis!

Jag var godkänd!

vem fan var inte nervös, b,c,ce, var inget mot mc,

Håller med!
Har också ABECE och dom andra behörigheterna var ju mycket "lugnare" att ta.
Hade drömt om mc-kort sedan jag var en 7-8år. Dock så tog jag det inte förens jag var 29år.
Tog ett tag, men när jag äntligen kom till skott så tog det ca 1 månad.

Last edited:
lycka till och hoppas det går fint i morgon. vem fan var inte nervös, b,c,ce, var inget mot mc, men det e väl för man vill så mycket, lugn i trosan så går det bra,och lite nervös ska man vara för då e man lite mer vaken och uppmarksammad.

Tackar, ja nu drar jag igång bilen och beger mig mot mötesplatsen! Lite lugnare nu när jag har sovit lite!

Äsch då. Du lär inte bli mer nervös än vad jag var på min uppkörning!
Hade maximal otur innan uppkörningen.

Samtidigt som jag skulle dra iväg och köra upp så fick frugan dra in med dottern till akuten (var inget hyperallvarligt men ändå).

På väg till uppkörningen så tog vi en annan väg än vad vi brukar. Och givetvis så var den vägen avstängd efter någon mil på den vägen.

Så under hela uppkörningen så var jag nervös för både dottern och om jag skulle bli godkänd eller ej.

Och inte nog med det! Innan jag skulle köra upp (efter konbanan) så var det en körskollärare som stod och diskuterade med "inspektören" ang hans elev (som blev godkänd). Dom stod säkert och pratade i 30-40min så min uppkörning blev försenad.

När det var min tur och jag rullade iväg så dog min hoj när jag släppte gasen (hojen var kall) när vi skulle ut från parkeringen.
Dock jag fick igång hojen igen när jag fortfarande hade lite rull på hojen.

Jag körde väl ca 10-15 min när han sedan sa att vi skulle återvända till parkeringsplatsen. Tänkte hela vägen tillbaks: Vad gjorde jag för fel nu?

Men när vi kom tillbaks så sträckte han fram handen och sa grattis!

Jag var godkänd!

Håller med!
Har också ABECE och dom andra behörigheterna var ju mycket "lugnare" att ta.
Hade drömt om mc-kort sedan jag var en 7-8år. Dock så tog jag det inte förens jag var 29år.
Tog ett tag, men när jag äntligen kom till skott så tog det ca 1 månad.

Ojdå, som tur är för mig så är jag bara 19 och har ingen dotter så ett orosmoment som försvinner. Men bara 15 min? Det var kort tid, jag hade räknat med 40 min minst, samma som för bil!

Skönt när man vet att man är godkänd! xD

Last edited:
Klart du fixar det!
För mig var det nervöst, farsmors var å vann VM, det ösregnade och jag tog med mig morfar på uppkörningen...
Klart han var med (!)
De 2 innan jag körde vurpade, sen var det min tur...
(Hade bara en 500cc och man behövde 650cc så jag hyrde ett lik...)
Den var så kass att den aldrig gått igenom någonting. Ingenting.
Kawa SR650.
Med ett 100 år gammalt framdäck.
Jag bromsade som en idiot utan fäste, men Herrn som delar ut betyg såg nog hur jag kämpade, så det gick bra.
Jisses...
Var en av de mest nervösa dagar jag varit med om.

Känner oxå igen mig i TS. Blir inte nervös så ofta så när man väl blir det så känns det väldigt ovant. På min mc-uppkörning var jag med nervös. Hade väldigt svårt gör garagevändningen och det blev en liten mind twist.

För en månad sen körde jag upp för lastbil. Det var mer nervöst. Ganska mkt på spel. Bara den uppkörningen med hyra av lastbil osv. kostar en bit över 3000kr och det kan man ju ha roligare för än att lägga där. Som tur var så lyckades jag med både mc och lastbil på första. Hoppas du med klarar det!

PS: De var nog 3 pers som ramlade när jag körde upp. Blöt asfalt ihop med bromsprov på hoj utan ABS var kombinationen som fick dom att välta. Min skola hade en BMW med ABS så det gjorde att man var lite lugnare och därmed kunde göra "som vanligt".

Meeeh, det förstår ju vem som helst att om han har klarat provet så e han ute o gaaaaaasar...! :D

Haha, nu kom jag hem! Jag kan börja med att säga som så att jag firade med att äta på restaurang, då kan man lista ut att jag klara det! Inte en sak fick jag nerslag på, helt perfekt och enligt de andra som kolla på när jag gjorde manöverdelen så kör jag som en kung (körskolekung) Fan så skönt! Jag har tagit en tur nu men så börja det att regna.... så nu sitter jag här, OCH TITT PÅ FAN! JAG HAR MC-KORT :D

Tack alla för allt stöd! :D men det ser ut att det lättar upp, ska nog dra till närmsta stad och hälsa på alla jag känner, hejdå för nu :)

Hoppas det gick bra.

Men du, sockan, hur tänkte du då?

Hur tänkte jag då, vad har jag tänkt? :)

Meeeh, det förstår ju vem som helst att om han har klarat provet så e han ute o gaaaaaasar...! :D

Du är la synsk eller? Annars träffa du huvudet på spiken :)

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...