"Nerladdnings-koll program"....???

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Söker ett program som håller koll på hur mkt jag laddar ner i månaden (mätt i Mb/Gb) om ett sådant finnes?!?

NÅGON som vet o har lust att skriva en rad eller två om detta?

Anledningen är att jag sitter på Sprays ADSL- abb och de begränsar tankningen till 50 Gb/mån. Vill ju gärna ha koll på detta så de inte "stryper" min uppkoppling utan förvarning. För jag ANTAR att det är NERLADDNING de refererar till och inte hur mkt man laddar upp...?

Tacksam för svar/hjälp!

El Presidente skrev:
Söker ett program som håller koll på hur mkt jag laddar ner i månaden (mätt i Mb/Gb) om ett sådant finnes?!?

NÅGON som vet o har lust att skriva en rad eller två om detta?

Anledningen är att jag sitter på Sprays ADSL- abb och de begränsar tankningen till 50 Gb/mån. Vill ju gärna ha koll på detta så de inte "stryper" min uppkoppling utan förvarning. För jag ANTAR att det är NERLADDNING de refererar till och inte hur mkt man laddar upp...?

Tacksam för svar/hjälp!

Det brukar vara den samlade mängden data, både upp och ner. Ja, det finns program som kan hålla koll, fast jag vet inte vad de heter. Kolla med google och www.download.com

Skalman skrev:
Det brukar vara den samlade mängden data, både upp och ner. Ja, det finns program som kan hålla koll, fast jag vet inte vad de heter. Kolla med google och www.download.com

Du är en man med koll min vän....
:tummenupp
Ska söka på dessa ställen, men OM någon vet vad jag söker så posta gärna det här; skulle uppskatta det!

Leta upp NetLimiter, där har du en räknare om jag inte minns helt fel. Det har dessutom många andra funktioner som kan vara bra att ha om man vill begränsa bandbredden.

Netlimiter rekommenderar jag också. Grymt bra program som du dessutom kan begränsa bandbredden med. Ovärdeligt om du har ADSL.

McFille skrev:
Netlimiter rekommenderar jag också. Grymt bra program som du dessutom kan begränsa bandbredden med. Ovärdeligt om du har ADSL.

Tror jag kommer köra med DU-meter, då jag bara vill hålla koll på hur långt jag har kvar till de "magiska" 50 Gb/mån...
Ett jätte-tack till er alla som har svarat!

En fråga bara - VARFÖR vill man begränsa bandbredden?!?

/O. Vetande

El Presidente skrev:
En fråga bara - VARFÖR vill man begränsa bandbredden?!?

/O. Vetande

För att man inte vill sin uppkoppling nerslöad av folk som tankar av en på dc, ftp-server tex. Eller för att man vill kunna styra nedladdningshastigheter. Har man max max hastighet på dc så går det väldigt segt att surfa på sporthoj tex. :tungan

capish?

/K.unnig

(Iaf ibland)

Mark skrev:
För att man inte vill sin uppkoppling nerslöad av folk som tankar av en på dc, ftp-server tex. Eller för att man vill kunna styra nedladdningshastigheter. Har man max max hastighet på dc så går det väldigt segt att surfa på sporthoj tex. :tungan

capish?

/K.unnig

(Iaf ibland)

Främst för att en ADSL anslutning är assymetrisk, alltså om du maxar ut din upload så kommer din download att sjunka radikalt.
Däremot om du sätter din max-upload speed på 5-10 kb/s under max så går det kanon.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT