Navet "fjädrar/glappar" i förhållande till fälgen, FZR

Berrkan

Alltid är nått paj
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Aprilia Falco
Om jag bromsar och ger dragläge vrider sig navet ca 2cm i förhållande till fälgen. frikopplar åker det tillbaka

ska va på detta vis ?

Irriterande som tusan när man kör sakta eftersom cykeln börjar jucka.

Så var det på min också tills jag bytte ryckutjämnaren i hjulet. Därefter glappar det inte längre :-)

/Pär

är det inte så att din ryckutjämnare är i behov av ett litet byte? då kan drevet flyttas fram å tillbaka lite medans fälgen står still....

pgh245 skrev:
Så var det på min också tills jag bytte ryckutjämnaren i hjulet. Därefter glappar det inte längre :-)

/Pär

Aha, jag funderade lite om det fanns en sådan funktion men eftersom jag bara åkt cross tidigare visste jag inte att det fanns något sådant som ryckutjämnare.

För jag antar att det inte sitter sådana på crossar?
har inte varit med om detta fenomen tidigare iaf.

Ett tips som sparade mig typ 700 spänn:
Du kan köpa gummimatta på Biltema eller nåt, och limma på bitar på den gamla ryckutjämnaren med kontaktlim eller nåt tills det blir lagom tjockt. Jag gjorde så på min ZXR och det funkar klockrent. Har kört flera hundra mil med det nu, och det verkar hålla bra.

PacMan skrev:
Ett tips som sparade mig typ 700 spänn:
Du kan köpa gummimatta på Biltema eller nåt, och limma på bitar på den gamla ryckutjämnaren med kontaktlim eller nåt tills det blir lagom tjockt. Jag gjorde så på min ZXR och det funkar klockrent. Har kört flera hundra mil med det nu, och det verkar hålla bra.

Låter som min stil!

Eftersom jag har 20mil till närmsta mc butik får jag prova "bonn-mek"

varför!!!!!....varför kan inte jag komma på sånt??..jag har haft min hoj stående i garaget i en vecka nu för att min beställda (AVA) ryckutjämnare inte dyker upp...... SUCK!!!!... nåväl!...tack för tipset.. nu ska jag börja klippa sönder korkmattan! :huvet :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT