Nackdelar med många ägare?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Varför är folk så rädda för att köpa fordon med många ägare? Nån som kan ge en vettig förklaring?

Så länge man undersöker fordonet ordentligt före köp och papper finns så borde väl inte ägarantal vara intressant?

"Helt solkart är att ett fordon är ur slitage synpunkt mycket bättre med få eller helst en ägare. //
En förare = jämnt slitage (mer eller mindre bra) 10 förare = ojämnt slitage.
Köper du en bil som haft en ägare så javisst Han kanske kör som en biltjuv.
Har bilen haft 10 ägare så kanske 6 stycken kört som bil tjuvar.Fast på olika sätt. Ojämnt slitage - större mekanisk nötning. "

Finns det nån logik bakom ovanstående uttalande?

Det kan ju vara så att det är ett problemfordon som ingen vill äga också, det verkar bra när man köper hojen/bilen. Men efter ett tag visar sig en massa fel, och då säljer man till nästa idio, lr jag menar köpare :)

troligtvis på en sporthoj med många tidigare ägare så är 75% av dom över 50år och släkt med den som kört hojen!

eisbaer skrev:
"Helt solkart är att ett fordon är ur slitage synpunkt mycket bättre med få eller helst en ägare. //
En förare = jämnt slitage (mer eller mindre bra) 10 förare = ojämnt slitage.
Köper du en bil som haft en ägare så javisst Han kanske kör som en biltjuv.
Har bilen haft 10 ägare så kanske 6 stycken kört som bil tjuvar.Fast på olika sätt. Ojämnt slitage - större mekanisk nötning. "

Nej, det finns ingen logik i det uttalandet. Däremot Är risken större att hojen blivit misshandlad om hojen haft många ägare. Det är ju rätt vanligt att moppefuckon köper värtsa spåtrohjen för den är fräkcast, misshandlar, och säljer när han inte har råd att ha kvar den sen. Typ änna.

Men ojämnt slitage o bla bla bla tycker jag låter som trams...

Dessutom,

if (few_owners = FEW) then
good_treatment_because_owner_care_for_bike = 1;
kill_bike = 0;
crash_bike = 0;

elseif((few_owners = PLENTY) then
good_treatment_because_owner_care_for_bike = 0;
kill_bike = 1;
crash_bike = 1;
end if;

eisbaer skrev:

Frågan man ställer sig om ett fordon haft många ägare och täta ägarbyten är, varför vill ingen behålla det fordonet??

Men visst en ägare per år är ju inte heller ovanligt och det är väl inge speciellt med det heller...

Själv tycker jag det känns säkrare med en eller två ägare att det är lättare att få historik på fordonet, den ägaren har stenkoll på te.x. hojen sen den var ny! Men visst han kan ju ha kört dåligt men då vet man ju vem man ska halshugga :tungan

Nä men speciellt sporthojar är ju körda som fn av de flesta, har svårt att tro att någon bara söndagskör?

Min bil och mina hojar jag har nu har bara haft en ägare före mig, i två av fallen känner jag den tidigare ägaren och vet precis hur fordonen blivit behandlade sen de var nya. Samt så överpedant den jag inte känner var så är jag inte orolig, det känns tryggt helt enkelt :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT