Nürburgring, ZX10R, sjukt beroendeframkallande

Grymt mäktigt. Det var även första gången jag någonsin sett nån köra nordslingan och inte stöta på ett enda annat fordon på hela varvet. Men det såg ut som det låg en kon eller nåt mitt i vägen på ett ställe?

Snyggt filmat. Jag fattar inte hur de mänskliga sinnen klarar av att hantera information i de hastigheter. Jag blev yr bara av att kolla på filmklippet..

Hade förmånen att köra där 2 dagar nu i början på september och har också kolla in den här filmen massor med gånger innan. Det som är ännu mer galet är hur grymt kuperat det är, något som inte fångas på filmen.
Vissa backar va så branta att det hissnar! Åker gärna tillbaka, otroligt kul!

Hade förmånen att köra där 2 dagar nu i början på september och har också kolla in den här filmen massor med gånger innan. Det som är ännu mer galet är hur grymt kuperat det är, något som inte fångas på filmen.
Vissa backar va så branta att det hissnar! Åker gärna tillbaka, otroligt kul!

Nej, det är nog väldigt svårt att fånga det på kamerna tyvärr.
Jag känner det samma, måste bara dit igen=) :Bugar
Vi på sporthoj borde dra ihop en resa dit nästa sommar:D

Tänk om man kunde sätta svärmor bakpå...nä för elakt.

Förstår inte hur man kan åka så fort på en slingrig bana. 270 km/h rakt fram tycker jag är ruskigt fort, o det e va dessa snubbar kör i kurvor:näsblod:gnissla

Nej, det är nog väldigt svårt att fånga det på kamerna tyvärr.
Jag känner det samma, måste bara dit igen=) :Bugar
Vi på sporthoj borde dra ihop en resa dit nästa sommar:D

Motorrad Sverige som samarbetar med Sporthoj.com anordnade en resa både i fjol och i år. 36 man var vi i år, nästa år kör vi igen. Kolla bl.a med Peter Pan härovan eller på vår hemsida. Lite om årets resa här; http://www.motorrad.se/?nid=931

Det var en helt fantastisk resa även i år! Ringen är magisk...:Bugar

Visst är det ballt men tar inte gyrokameran bort lite av mc-känslan i filmen? Det blir som ett dåligt tv-spel. Overkligt på nåt vis.

Och varför, varför, varför putsar man inte linsen innan man ger sig ut för att filma? Ska alla de där flugorna ha hamnat där på utvarvet...? njaaa...

Roligt med nåt annorlunda iaf. Hade gärna sett mer info om själva kameran

Grymt mäktigt. Det var även första gången jag någonsin sett nån köra nordslingan och inte stöta på ett enda annat fordon på hela varvet. Men det såg ut som det låg en kon eller nåt mitt i vägen på ett ställe?

Det finns måånga klipp där de har hela banan för sig själva. Tror starkt att denna körning var sponsrad av kawasaki samt bridgestone:)

Motorrad Sverige som samarbetar med Sporthoj.com anordnade en resa både i fjol och i år. 36 man var vi i år, nästa år kör vi igen. Kolla bl.a med Peter Pan härovan eller på vår hemsida. Lite om årets resa här; http://www.motorrad.se/?nid=931

Det var en helt fantastisk resa även i år! Ringen är magisk...:Bugar

Ett mycket bra sätt att bekanta sig med ringen, speciellt om man är där för första gången med hoj. Att åka på allmänhetens åkning är lite vanskligt när det blandas med bilar, både riktigt snabba o vardagsmodeller...

Resan som Motorrad ordnade var riktigt lyckad, de flesta samlades för gemensam tripp med färjan från Göteborg till Kiel o sedan gemensam färd till Adenau o Nurburgring. 2 dagar instruktörledd åkning då bara hojar finns på banan, mycket bra! :tummenupp Dessutom mycket annat
kul ett par dagar efter för de som stannade kvar över SBK-racet på gp-slingan, mm, mm.

Last edited:
På de flesta filmer jag sett så är min egen uppfattning at ringen är lite av en antihoj-bana...

Curbsen är ju mer som "semi-trottoar"-kanter samt att det är en massa bulor i hojlinjen... Å jag har ju ett problem, jag kan inte slököra...

Men efter ha sett denna gosse köra i sånt tempo med förhållande vis lite slag så blev jag ju ännu mer sugen på att uppfylla min dröm - att åtminstone en gång i livet få köra "det gröna helvetet".

Jag hänger nog med nästa år om inte jobbet sätter stopp...

Nikoninan, jag skall kolla dina länkar. Är det någon annan som kan lämna lite djupare redogörelse om banans beskaffenhet.

Ang tunnelseende i hög fart kan man undra vad denna grabb har för ögon när han mellan Stockholm och Uppsala bland allmänheten var uppe i över 300 km/h under långa perioder när jag upplevde det som att varvtalstopparen slog till och från frenetiskt.Han hade väl fortsatt rakt in i evigheten om hojen varit högre utväxlad misstänker jag ...

http://www.youtube.com/watch?v=r8wCS1uhDkk

http://www.youtube.com/watch?v=FY2gmh-Es2Q&feature=related

Ibland finns svaren mycket närmare än du tror... Jag säger inget mer...

Last edited:
Jag har lagt ut information & filmer från Motorradkursen 1-2 September 2011 på advman.se där jag skriver om mina upplevelser på två hjul.

Håll tillgodo och jag hoppas det kan locka någon till en framtida Ringenresa.

Man får hoppas att den där BMW 3-serie föraren hade vuxenblöjor på sig... Själv satt jag och va oroligt för dig och letade att bildelar plötsligt skulle dyka upp i all gummirök, men de måste ha varit någon från ovan som hjälpte till lite...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park