Nån som kan toaletter, VVS:are?!

Sajmon

Bulist
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
28" Yosemite "Wapama" by Biltema samt V70
Mors!
Till att börja med, ursäkta för en väldigt, väldigt "off topic"-tråd!
Håller på med en "särskild tillsyn" på min Gustavsbergare och har stött på lite problem. Eftersom folk på SH brukar veta det mesta om det mesta så chansar jag på att någon här kan något om toaletter. Vill helst inte ringa någon fackman för denna troliga bagatell.

Vattnet står och rinner ner i toan efter spolning. Har meckat isär skiten och listat ut att det verkar vara fel på den grej som "ska fatta att cisternen är tillräckligt fylld". Bifogar bild. Den lilla "piggen" går att vrida på och då sprutar vattnet som fan. Jag undrar om det ska vara så eller om det möjligen är det som är felet. Och i så fall hur fixar man detta?

Har försökt Phottoshoppa bilden lite så den blir något mindre osmaklig.

:rolleyes:

Tack på förhand!

/"Gustavsbergar´n"

Bifogat

• toagrej.jpg
    toagrej.jpg
    7.6 KB · Visningar: 52
Är ju ingen vvs:are direkt , men nåt fel har du på din brusefotölj.

Om det är så att den står och rinner vatten så kan du ju stänga av kranen tills vidare och slå på den då du behöver vatten , eller ha lilla hinken på sidan om , extern spolning..

Tackar för tipsen. Jag tror dock att det är "grunkan" på bilden som strular. Om man fipplar med den så slutar det rinna och monterar man ihop hela stolen och den rinner så slutar det om man ger hela stolen en fet smäll. Tacksam för fler tips och råd, kör igång igen i morron. :tummenupp

en fet smäll , du har ju löst problemet , En hård smäll från höger har löst många problem för mig

ny

ta med den till valfri återförsäljare av ditt holk märke och fråga efter en ny :)

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år