Nån som kan lära mig och wheela

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1
Tjaba

gott folk....

Nån som kan förklara för mig hur man ska lära sig och WHEELA riktigt....

verkar ju ta mig fan vara omöjligt..... :squid :squid :squid

Du har ju för bövelen en R1:a!!!
Gasa, växla, gasa och växla! Så nu kan du de ;)

Wheela: tre snabba tips...

1. upp -inga problem du har en R1:a

2. kontrollera gasen -kör lite bana, vanan kommer snabbt

3. hålla balansen på bakhjulet -köp en enhjuling och lär dig cykla på den i vinter, avancera till mountainbike till våren och kör tills vägen tar slut i sommar

Lycka till!

Ja va fan du har ju en retta! 120 kmh på tvåan fullgas och ett litet markerande ryck för att få upp den snabbt och intr få för mycket fart, hitta ballanspungten, du märker när du är där. Det är lugnt du kan hamna bakom den för du har motorbroms så det räcker att plocka hem! Yehaaaa!!

en-hjuling

blev intresserad av det där med en-hjuling! visst borde det vara samma teknik att balansera på en sån som att balansera på bakhjulet?? Nån som har provat??

Re: en-hjuling

elfuego skrev:
blev intresserad av det där med en-hjuling! visst borde det vara samma teknik att balansera på en sån som att balansera på bakhjulet?? Nån som har provat??

De e ju inte riktigt samma sak, men en du övar ju balansen genom enhjuling.

Jag har provat att åka på bakhjulet med det mesta, och kan cykla enhjuling med.

Helt klart är det olika svårt med olika fordon, med min xr400r som ja hade kunde ja åka till månen på bakhjulet men med rettan är det svårare men det börjar gå lite bättre iallafall, kanske har blivit gammal och feg

Så mitt tips får bli öva massor, lär dig ta upp hojen me koppling och utan koppling lär dej ta ner den med fotbromsen och motorbroms

Vissa verkar ha det medfött, har en kompis som cykla 2 km på bakhjulet när han va 11 år(på grusväg), sen blev det moppe, han drog upp vilken moppe som helst på bakan och åkte, nu är det riktig hoj och nån km på bakhjulet är inga problem. Inte för att det här hjälper dig att bli bättre men jag tänkte bara berätta hur lätt vissa har det.

/Jocke

Vadå enkelt för att man har en R1:a.............
inte fan reser den sig av egen vilja på någon annan växel än ettan.......när jag slår den på kopplingen på 2:an så orkar den inte riktigt upp ( hm man kanske fegar lite)...... först så spinner det en eller två meter
:rock

definitivt är det lättare med offroadhojar, man ser bättre vad man gör, sitter bättre och så är de lättare och korta i hjulbasen.
Med sporthoj hänger man ju på styret och man upplever att hojen är väldigt tung den första biten vilket gör att den går upp med en jäkla fart jämfört en offroad.
R1 vill väl väldigt gärna gå på bakhjulet iofs, men det är som nån sa bara på 1an den gör det av sig själv.
Utan att ha nån större erfarenhet själv så är det ett av-på slag på gasen som gäller där motorn är som starkast som gäller på högre växlar.
Jag tror det bara är att våga öva. Men tänk på att krossväxlingar från 1an till 2an knäcker växellådan hur lätt som helst.

Firefighter skrev:
inte fan reser den sig av egen vilja på någon annan växel än ettan.......när jag slår den på kopplingen på 2:an så orkar den inte riktigt upp ( hm man kanske fegar lite)...... först så spinner det en eller två meter

Jag fick upp en kompis original R1-99 på femman utan koppling så jag tror nog din ska klara det på 2:an med. Det är tekniken de hänger på. Byt däck också!

Firefighter skrev:

Sådär tyckte jag åxå ett tag, att det var totalt omöjligt att få upp den på tvåan.
Nu får jag upp skiten på trean :D
R1:an rockar när det gäller bakhjul :rock

/edit Ja och sa har vi dom så får upp dom på femman :bow Rigge

Tror nog inte att jag ska byta däck....

har ett däck som e grymt för d mesta tycker jag...

metzler rennsport rs2.. håller då i grymt bra när man lägger omkull.....

e ju bara när man slår den på kopplingen som det spinner lite

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...