Nån som kan fixa detta åt mig?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, jag vet. Detta ska ligga i datorcentralens forum, men nu måste jag få detta fixat fort innan jag går bärsärkargång på skiten och stampar sönder datorn. Får ändå en ny om denna pajjar, men vill inte vara utan så länge :(

Så här är det:
Oavsett sida så kan jag inte se några av de bilder som finns där, jag måste istället klicka på rutan som oftast är ett rött kryss, och där välja "visa bild"
Jag har ominstallerat hela jävla windows (inte pga av detta) men inte ens efter det funkar det. Felia kunde inte svara på varför det var så (har dem som leverantörer) och kundsupport på Volvo (företagsdator) kunde inte heller säga mer än att jag skulle installera volvos egna skivor. Aldrig.
Sen kommer jag inte in på alla sidor direkt utan det står "sidan kan inte visas" och då måste jag uppdatera eller skita i det helt enkelt. Ställer till grymt stora besvär för mig just nu då jag inte kommer åt sidor där jag ska beställa grejjer till bilen :(
Skickar upp en bild på hur det ser ut.
Den som löser detta åt mig ska få en fet kyss av mig! Eller slipper om det är så.....

Bifogat

• förbannade datorhelvete!.JPG
    förbannade datorhelvete!.JPG
    118.8 KB · Visningar: 235
Så här såg det ut när jag hade postat min tråd:

Bifogat

• trött.JPG
    trött.JPG
    133.6 KB · Visningar: 175
Dee_cati skrev:
Ja, jag vet. Detta ska ligga i datorcentralens forum, men nu måste jag få detta fixat fort innan jag går bärsärkargång på skiten och stampar sönder datorn. Får ändå en ny om denna pajjar, men vill inte vara utan så länge :(

Så här är det:
Oavsett sida så kan jag inte se några av de bilder som finns där, jag måste istället klicka på rutan som oftast är ett rött kryss, och där välja "visa bild"
Jag har ominstallerat hela jävla windows (inte pga av detta) men inte ens efter det funkar det. Felia kunde inte svara på varför det var så (har dem som leverantörer) och kundsupport på Volvo (företagsdator) kunde inte heller säga mer än att jag skulle installera volvos egna skivor. Aldrig.
Sen kommer jag inte in på alla sidor direkt utan det står "sidan kan inte visas" och då måste jag uppdatera eller skita i det helt enkelt. Ställer till grymt stora besvär för mig just nu då jag inte kommer åt sidor där jag ska beställa grejjer till bilen :(
Skickar upp en bild på hur det ser ut.
Den som löser detta åt mig ska få en fet kyss av mig! Eller slipper om det är så.....
Installera Mozilla.

Hur ser din säkerhet ut? om du går in på vertyg>internet alternativ>säkerhet
kolla vad du har där sänk dom om du har högt. Annars rensa alla cookies och sånt där skit som sparas. Ska försöka tänka lite till vad de kan va..

Prova också hjälpmedel på vertyg>internet alternativ. nere i hörnet ta bort alla kryssade rutor om de finns några sånna. Sen sekretessen som finns på samma ställe fast på en annan flik, ställ den på "mellan". Sen avancerat har du något program aktiverat som förbjuder det där? hoppas de va till nån hjälp
tänker lite till..

Last edited:
Inget med cookies att göra, har haft så här i typ 2-3 månader men inte orkat brytt mig något mer men nu är jag på dåligt humör och då är det lika bra att fixa det innan man måste lämna in burken på sposorteringen och köpa nytt fönster.

Kollade säkerheten, såg ut precis som förut. Har testat avinstallerat det mesta av alla jävla junkprogram som norton antivirus och sånt skit, inget hände. Men iofs, jag såg inte en sån där skjutknapp som man kunde flytta fram och tillbaka, bara en massa rutor man skulle klicka i.

Mozilla är inget alternativ, bara IE som gäller för mig.

har du något konstigt program som står i bakrunden då?

EDIT: prova att avinstallera internet explorer och installera det igen

Redan ominstallerat IE i samband med formatering och ominstallation av windows.

Gillar inte mozilla, bara IE som jag fattat tycke för.

Dee_cati skrev:
Gillar inte mozilla, bara IE som jag fattat tycke för.
Synd, för Mozilla och Firefox är ruskigt bra, men smaken är ju som baken, lycka till med din fatta-tycke-för-IE utan bilder :p :D

när började det? kom det bara eller har de vart så?
kom de när du installerade nått nytt?

Var så länge sedan nu så jag kommer itne ihåg det. Men datorn sparar iaf bilderna temporärt, brukar strula med det annars men jag har aldrig sett det här problemet någonstans och jag har fixat många datorer. Ingen annan datanörd har träffat på det förut heller, och syrran som är datakonsult har inte heller hittat något fel :( Tror det lutar åt att stampa sönder hårddiskarna och köpa nya såna och börja tanka på nytt.

Har inte orkat läsa om du redan testat.......
För IE 6.0
Verktyg-Internet alternativ-avancerat-visa bilder

Hehe, det första jag prövade minns jag, när det dök upp första gången. Allt är normalt där.

Det har inget med säkerhetsnivån att göra, det är jag hundra på. Om det inte finns fler ställen där man kan ändra nivån. Har rotat runt i registereditorn utan resultat :(

Ingen brandvägg, alla virus-progz är avinstallerade. Ser precis ut som det gjorde första gången jag slog på datorn för första gången typ.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage