Nån som har testat biltemas tändningstestare

ett löst stift visar ju åtminstonne vilken färg gnistan har.........men denna gör inte det kan ske, nån sm har den

Jag har testat en sån och det indikerar att tändspolen och stiftet är fungerande (dvs ger gnista), bra grej att felsöka med.
Jag har även testat Biltemas variant som ser ut som en penna och ska läggas mot tändkabeln och den är KASS, (möjligen användbar om det är en engelsk hoj med Lucas elsystem) skitdålig indikering på gnistan.

Dom gör samma jobb som ett löst tändstift, men säger litet eller inget om förutsättningarna för att skapa tändande gnista i förbränningrummet.

Här är en annan Biltemaprodukt som kan ge besked på om hjulen snurrar eller ej...
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Belysning-och-reflexer/Ventilhatt-2-st-2000036656/
...men jag har inte testat någon av dem, nej.

Mina barn har testat den på sina cyklar, det lyser men det är trots det oklart om hjulen verkligen snurrar. Funktion tveksam och kör inte i vattenpölar.

Kör alltid med fingret eller en skalad sladdstump, känns direkt om det är svag eller stark gnista.
(Detta är seriöst)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...