Nån som handlat slip-on på ebay?

Ninjagirl

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
*SÅLD* Letar ny Ninja
undar om nån handlat slip-on på ebay+ har ett schysst Yoshimura rs 3 på g, vad kostar frakt och så? Tullavgift?? :angel

Ninjagirl skrev:
undar om nån handlat slip-on på ebay+ har ett schysst Yoshimura rs 3 på g, vad kostar frakt och så? Tullavgift??

Beror på varifrån, ebay är världsomspännande.
USA är inte så bra att få stora tunga paket ifrån,
dyr frakt + att du ofta åker på att betala moms på
pris+frakt.

Jag handlar en del på ebay men håller mina affärer
inom EU nuförtiden.

Fast får du ett kanonpris så kan det löna sig ändå.
Skriv till säljaren och be honom kolla fraktkostnaden,
fast kolla att säljaren skickar utanför USA först annars
blir det krångel,
kolla under Shipping and payment details

Ninjagirl skrev:
undar om nån handlat slip-on på ebay+ har ett schysst Yoshimura rs 3 på g, vad kostar frakt och så? Tullavgift?? :angel

Frakten skiljer ju lite beroende på leveranssätt men när jag tog hem ett slipon gick frakten på 39 dollar. Tullavgiften tror jag är 3,7 procent och sen tillkommer moms med 25 procent på hela summan. Fast du kan be säljaren att dels kryssa för "gift" på paketet och/eller få säljaren att skriva ett lågt värde på paketet. Då är risken inte lika stor att paketet fastnar i tullen och du slipper betala moms etc. För mig funkade det iaf :) och allt jag beställt från USA har jag inte betalat någon moms+tull för.. :tummenupp

Har för mig att jag läst i en tråd där en kille bad avsändaren skriva garanti reservdelar på paketet och att dom då gick igenom utan tull men jag kan ha missförstått!

Köp helsystem för priset av ett slipon här i sverige om du är smart. Då med frakt o tull inräknat. Annars hör med Nordfrakt om du ska köpa in ett parti med fälgar o div delar. Dom har kontor i sverige o en hel del i USA. tror en kubikmeter kostar runt 2000:- Gå ihop me några polare o köp

Köpte ett beg. Akrapovic helsystem i TITAN för 511 US Listpris här hemma är på 30-35.000:- nypris
Kompisen Köpte ett Sprillans nytt Yoshimura RS3 Highmount i kartong från en säljare för 605 Us. Pris här: 15.000:-

Kan skriva en tråd när vi fått hem prylarna ang frakt,tull,moms vad slutpriset blev

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...