Nån som fortfarande kör, är det kallt?

Inga problem att pendla med hojen i Malmö än iaf. Borde kunna köra en bit in i november skulle jag tro.

Jaaaa
Tog mitt körkort 19 sep så jag kör till snön kommer
Över 15 grader i halmstad
Bilen sa 19 men den är nog full

Jag kör fortfarande, även om jag inte pendlar (mest pga en vanligtvis tät dimma, regn och annat sånt skoj och 9 mil till jobbet) och tycker inte det är kallt nu.

Är ju onsdag i dag och fortfarande sommartid så det är väl klart man kör? :va

När det blir vintertid får det dock bli ett helgnöje. Går att köra så länge det inte är snö eller saltrester.

Det är 16,5C utanför mitt kontorsfönster just nu, självklart kör jag så mycket jag hinner :fakta En till hojsemester med lite tältning är på todo-listan, men det blir senare i oktober, nu hinns det inte med :(

Märkligt det här... Många avslutar säsongen i september/oktober när det är torrt och fint och runt 15 grader. I mars, precis när snösmältningen tagit fart på allvar, drar man igång igen i sju plusgrader och kämpar mot drivis, salt, helvetesgrus och möjlig isbildning på skuggiga partier.
:va

Last edited:
Självklart.

20 mil idag för att säga hej till min mamma innan hon drar till solen i 4 veckor.
Drog vid 10 och hemma vid 14.
Lite blåsigt men 12-14 grader gjorde det hela till en ok färd.

Funkar appselut att köra fortfarande. Tycker tom hojen går bättre i den klara höstluften:)

Ställa på.....?? :confused::fakta

Fortfarande redo, men kör inte så mycket pga tidsbrist. När dygnstempen går under +10 konstant får den gå i ide, för då är det för kallt i backen för någon inspirerad körning. Ska det bara touringköras vid den här tiden så tar jag hellre bilen.

Varje dag till jobbet, ToR. 15 mil i söndags.

Märkligt det här... Många avslutar säsongen i september/oktober när det är torrt och fint och runt 15 grader. I mars, precis när snösmältningen tagit fart på allvar, drar man igång igen i sju plusgrader och kämpar mot drivis, salt, helvetesgrus och möjlig isbildning på skuggiga partier.
:va

Indeed. Jag bråkade lite med mig själv om just detta när säsongen va "slut" enligt mig. Vid premiären fick man undvika köldfläckar och snö låg det i dikena.

Var ute för nån dag sen o tog mig en 10-mila-tur. 4 grader stod det på termometern när jag kom hem i mörkret. Måste va nå fel på mig men jag tycker att på flera olika sätt så är det roligare att köra i mörker, regn o kyla än att köra i strålande sol o 28 grader.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti