Nån som erfarenhet av wheelie i hög fart.....

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Tänkte bara fråga om att när man slår ner i hög fart .. kan då fälgen gå sönder eller vika sig eller spricka sönder??? Har det hänt nån eller om nån har hört att det att nån har lyckats med det....
hur mycket håller sportcyklarna egentligen ... nån som vet !!! MVH San :va

Mr San skrev:
Tänkte bara fråga om att när man slår ner i hög fart .. kan då fälgen gå sönder eller vika sig eller spricka sönder??? Har det hänt nån eller om nån har hört att det att nån har lyckats med det....
du får ju släppa ner den försiktigt.... har väl släppt ner den många gånger i ca 160 och de har aldrig varit några problem... lycka till

Mr San skrev:
Bara om man har en kawwa :D

Sweede stutsade upp den runt 200, finns en rolig film på det också. Fråga honom :tummenupp

croom skrev:
du får ju släppa ner den försiktigt.... har väl släppt ner den många gånger i ca 160 och de har aldrig varit några problem... lycka till

Vågar man lite på dig. Va gör du i skogen egentligen :D

Mr San skrev:
Det är inga problem att sätta ner i farter över 200 heller.. se till att du sätter ner rakt bara!! Annars kan det gå åt helvete, i bästa fall får du bara byta kallingar.. :D

Du får reda på om det är ett problem för dig eller inte. Tack för att du stöder Darwinismen!

Att framfälgen ska gå sönder behöver du inte oroa dig för. Däremot blåsten eller att vägen har gupp eller börjar luta kan bli lite problem.

Jag kör ofta på bakhjulet i runt 200 men sätter nästan alltid ner den försiktigt. Angående att få upp hojen i hög fart så prova jag för några dagar sen och på slät rak väg får jag upp min originaldrevade R1a på fyrans växel med 220 på mätaren. Det är inte lätt men det går. Ställer mig upp och gungar till, sträcker sen ut raka armar och raka ben och flyttar upp och bak vikten och tar vind med överkroppen samtidigt som jag vrider full gas.

Har som snabbast kört 265 på bakhjulet.

Det svåra är dock att åka länge i konstant fart eller minska den.

Hoppas du har styrdämpare?!

Fälgen behöver du inte vara orolig för det är som sakt vinden. och att sätta ner framhjulet rakt. har fått styrvobbel i c:a 240-250 ett far gånger snygga svart sträck i c:a 40 m :yoparty
Så det är bara att wheela på :tummenupp

Mr San skrev:

undra om inte NO1 har rätt bra koll på bakhjulsåka i höga farter. :hihi

Det var bombis meningen, han älskar ju att vara på tv :tungan

har kört 200+ på slangen några gånger... och jag skulle tro att fälgen (+ allt i framgaffeln) tar mindre stryck än av vanliga "småwheelies" ...

i hög fart VILL du inte släppa ner fort, simple as that

det enda som händer är att det sliter lite framdäck.... inte varje dag som framdäcket får acca från 0-200 på några få meter...

//håkan

håkan skrev:
har kört 200+ på slangen några gånger... och jag skulle tro att fälgen (+ allt i framgaffeln) tar mindre stryck än av vanliga "småwheelies" ...

i hög fart VILL du inte släppa ner fort, simple as that

det enda som händer är att det sliter lite framdäck.... inte varje dag som framdäcket får acca från 0-200 på några få meter...

//håkan
Det var det jag menade , hur bra håller axeln, o framlager när dom axar så fort .. slagnat i dag faktisk i ca 240 när jag slog när :yoparty .... Har en Mille,, kändes oxå som det e ingen luft i däcket när man landar..

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka