Nån som ej fick plats på Gelleråsen 3 juni (Broms & Kurvkurs)?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag ligger hemma och knaprar penicillin så min plats är ledig (halsböld... rekommenderas inte). Meddela mig om nån är intresserad så försöker jag förmedla ert namn och nummer till SMC ikväll. De har bara telefontid på kvällen och jag har inte fått något svar på mitt mail jag skickade för 1½ dygn sen efter jag var på akuten.

/Nicke

Länk till SMC Stockholms sida med samma info som nedan

"BROMS- & KURVTAGNINGSKURSER

På Gelleråsens motorbana utanför Karlskoga får du koncentrera dig uteslutande på din motorcykel utan lösgrus eller störande bilar. Vi lovar att du kommer att utvecklas mycket som förare samtidigt som du har kul. Du kommer att arbeta efter en individuell plan. Det ger dig möjligheter att bli bättre på att hantera olika situationer i trafiken. För att alla skall få ut så mycket som möjligt av kursen, delar vi in oss i mindre grupper beroende av erfarenhet, motorcykel och intresse.

Övningarna på banan består av broms och kurvteknik med fokus på landsvägskörning. Kursen innehåller även teoripass om t ex försäkringar, fjädring och däck.

Du ordnar boende på egen hand. Tälta gratis på banområdet eller bo på vandrarhem/hotell på orten. Lunch ingår i kursavgiften och frukost finns att köpa på plats.

Nytt för i år är att kurshelgen i juni består av två endagarskurser. Dessutom har vi fått till ytterligare en endagskurs i början av augusti. Kurshelgen i augusti är även i år en tvådagarskurs.

Alla kurserna ger behörighet att teckna Folksams nya "SMC-försäkringar" (särskilt förmånliga för sporthojskunder, klass 7-11) men givetvis är alla hjärligt välkomna.

Kursdatum: 3 juni kl: 07.30-17.00 "

Jag är sugen har dock 2 problem.

Har inga kraschkåpor som jag gärna vill ha och får då min redan bokade plats den 8 Aug på gelleråsen till övers! kanske byta?

Ska operera fötterna á la Foppa med stämjärn den 3:e så jag kan inte då heller. Tänkte annars på de körningarna också. Tack i alla fall!

Mr Helmut skrev:
2205972 Jag är sugen har dock 2 problem.
Har inga kraschkåpor som jag gärna vill ha och får då min redan bokade plats den 8 Aug på gelleråsen till övers! kanske byta?

Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back