Nån som börjat köra än?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Min plan är att börja pendla till jobbet efter påsk. Ska bli så djävla skönt! Ni som redan har varit ute på premiär turen är det tok mycket grus överallt eller funkar det rätt bra? Hur är det med motorvägs avfarter etc. För sopa gör de väl inte förrens lagom till valborg.

//Dafe

Jag tänkte ställa på hojen till påsk jag med! Gruset bekymrar mig inte så mycket men däremot alla jävla potthål?! Som sagt ni som har varit ute redan, ge oss lite info på hur det ser ut :yoparty

Hämtade hojen igår på lunchen och körde till jobbet imorse också... no problemo om man bara är lite försiktig för det ligger lite grus här o där.

Motorvägsavfarter har jag inte märkt något på... men så sandar de inte E4:an (vid sollentuna) heller mig veterligen.

Igår däremot fick jag bakhjulssläpp där det var lite vått och jag drog på... men så försökte jag provocera fram det också. :gnissla.

På små vägarna ute hos mig är det skit mycket grus vår parkering ser fan ut som ett grustag. Men det är väl bara att mesköra i början.

//Dafe

12 mil förra helgen och 7 idag :)
Lite grus här och där på mindre vägar, men inga större mängder förutom i bostadsområden där det är rena sandtag.
Motorvägarna är rena men lite smältvatten som rinner från dikena.

Helt klart åkbart om man bara ser sig för lite.

Det kanske är körbart imorgon?

meteogram.png

Tog en repa till & från vaxholm idag. Var jävligt skönt att kunna få gasa på och våga luta cykeln i kurvorna lite utan att ständigt vara orolig för att sladda bort på nån isfläck. Vägarna är fullt körbara med asfaltshoj, men det är inte riktigt läge att träna knäskrap än.

Fjärde vändan idag, ca tio mil och även jag tog en vända till Vaxholm. Satt det fartkameror på den sträckan förra året? Nåväl det är trevligt med lite torra vägar men inslag av det blöta + allt grus = tvätta, tvätta och tvätta =/

Kör ganska mycket bil i Stockholm om dagarna och jag har sett en hel del hojar ute!
Fick nästan tuppjuck när det låg en röd CBR1000RR brevid mig här i veckan så idag har jag varit i garaget och bytt olja/filter och avgassystemet/skylten!
Dax För besiktening sen är det nog dax att åka!! :yoparty

Fjärde vändan idag, ca tio mil och även jag tog en vända till Vaxholm. Satt det fartkameror på den sträckan förra året? Nåväl det är trevligt med lite torra vägar men inslag av det blöta + allt grus = tvätta, tvätta och tvätta =/

Dom är nya. Noterbart är också att dom sänkt hastigheten till 80, när man börjar närma sig Vaxholm är det en sänkning till 60 :(

Fartkameror är ett bra sätt att befrämja ögontjäneri....:gnissla

Jag var ute och körde en vända i förra veckan på onsdag.
Kunde inte hålla mig längre. Det är ju fullt körbart men långt ifrån optimalt.
Det är ju grus överallt plus att det är ganska blött. Så hojen blir skitig som attan och fästet är väl ganska uselt enligt mig. Man får aldrig upp någon temp i däcken för att man måste hålla igen så det blir hjulspinn så fort man vrider på gasen på dom lägre växlarna på många ställen.

Som sagt. Körbart men inte optimalt för vare sig fäste eller om man vill hålla hojen ren.

Jag var ute och körde en vända i förra veckan på onsdag.
Kunde inte hålla mig längre. Det är ju fullt körbart men långt ifrån optimalt.
Det är ju grus överallt plus att det är ganska blött. Så hojen blir skitig som attan och fästet är väl ganska uselt enligt mig. Man får aldrig upp någon temp i däcken för att man måste hålla igen så det blir hjulspinn så fort man vrider på gasen på dom lägre växlarna på många ställen.

Som sagt. Körbart men inte optimalt för vare sig fäste eller om man vill hålla hojen ren.

Äsch, idag är det kanonföre... bara köra på. :)

Skriver här också, premiäråkt idag efter jobbet. Torra vägar och ett par plusgrader. Tyckte bakhjulet greppade helt ok ändå när man drog på. Var endast kallt om händerna, körde med dubbla underställ och ett ventilerat helställ.

Äsch, idag är det kanonföre... bara köra på. :)

Nice. Då kan man börja köra på riktigt snart då. Fast jag ska nog inte köra alltför mycket innan jag har fått på ett nytt framdäck. Det som sitter på är lite för slitet för att det ska kännas riktigt bra.

Har vart lite halv galen, har kört dagar det bara vart 2-3 grader förra veckan, men det har det vart värt! Snart är det smc-kurs som gäller!:yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti