Nån som är duktig på Kehin-förgasare?

fredric

As bad as i wanna be!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
3st Yamaha xs650 1971-1978
Hej! Jag har en uppsättning med Kehin-förgasare (trim)
Men dom passar inte riktigt min maskin. Dom är inte tillräckligt bred. Nån som vet vart man kan handla bredare distanser? Även nån som vet vad det skall vara för bestyckning till en GSXR750 -96:a? Tacksam för all info jag kan få! Mvh Fredric

fredric skrev:
Hej! Jag har en uppsättning med Kehin-förgasare (trim)
Men dom passar inte riktigt min maskin. Dom är inte tillräckligt bred. Nån som vet vart man kan handla bredare distanser? Även nån som vet vad det skall vara för bestyckning till en GSXR750 -96:a? Tacksam för all info jag kan få! Mvh Fredric

Prova Erikssons Motorsport, där har jag handlat grejor till Keihin tidigare.
http://www.drive.to/emp

Själv hade jag inte handlat en förgasarbrygga som inte hade passat direkt.
Keihin delar är svindyra.

brygga

Gör som jag , köp hyudraul rör på typ Hydroscand(till distanserna,passar rakt i) och en bit axelstål på Ahlsells sen placerar du grejjerna i svarven och modifierar så det passar, bara trottel axeln som vållade lite problem,men känner du någon med en fräs så kan dom ta ur groparna för justeringen och borra alla hål....
Alla bränslerör och avluftningsrör gick att använda för mig trots att jag breddade ganska duktigt (från en blade till min gamm härk) är det nå problem så kan du ju hojta, eller så mäter du vad det är för bredd så kanske min gammla brygga passar...

Det finns inget färdigt att köpa, rör och sådant tillverkas med gasarna och går ej att köpa separat. Jag var delaktig i att bygga om en Keihin-brygga till Ambulans, och det var en hel del pyssel, vi byggde en ny trottelaxel och lite annat. Att Keihin är de rassligast konstruerade gasarna jag har sett är en annan historia.... :) Men köp en brygga som passar din hoj och spar tid och pyssel.

Svaret som handlarna gav i Sverige var att det inte fanns grejor att köpa, de hade försökt handla av Keihin och fått det svaret.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Svaret som handlarna gav i Sverige var att det inte fanns grejor att köpa, de hade försökt handla av Keihin och fått det svaret.

Har förstått att Keihin själva är kassa att handla mot.
Det har KK-racing sagt till mig.

Däremot kan man som firma beställa från Sudco och det verkar funka bättre.

De svenska handlarna verkar inte vilja engagera sig speciellt mycket.

Själv köpte jag nålar och munstycken m.m direkt från USA.
Har glömt av firmans namn just nu men även Erikssons Motorsport i boden tog hem från Sudco.
Det blir dock dyyyrt. :zpy

Tvivlar starkt på att du kommer att hitta nån... ja ringde runt till de flesta, Bla Motospeed o Bmp...dom kunde inte hjälpa mig.
De dom sa va att när såna gasare beställs så görs bryggan.. dom har inga delar liggandes på lager.

så de blir till att göra en själv, o vad jag såg när Oljekyld fixade min... så va de inte helt enkel :fakta

Tack för alla svar!

Vi tacka alla som har gett mig råd å så!!!! Blir nog till att fixa själv antar jag. Mvh Fredric

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra