nån som är bra på utombordare ?

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
och kan fastställa vilken årsmodell min motor är ? 90 tal ?
ska sälja den och köpa en ny lite roligare

Bifogat

• DSC_0557.JPG
    DSC_0557.JPG
    144.2 KB · Visningar: 1,332
Gör så att du tar serienumret på motorn sen ringer du generalagenten eller handlare som saluför märket sedan ger du dom nämnt dito så kan du få både årsmodell och om det är gjort några garantijobb och ev tillochmed servicar förutsatt att det är gjort på aukt-firma. Annars skriver du bara i anonsen att den är från tidigt nittiotal. tror det var 90 eller 91 de började med den vita färgen för att runt 98-99 gå över till svart. Är ingen expert på just jhonson men jag tror det var så!

Mvh Fredric

Aaaa så kanske det var att de bara bytte dekaler! Men idag är de svarta va eller är de fortfarande vita så jag har blandat ihop med evinrude eller nått ???

Edit: har bara haft båtar med inombordare senaste åren så hänger inte med i utombords svängen ordäntligt längre:rolleyes:

Last edited:
Aaaa så kanske det var att de bara bytte dekaler! Men idag är de svarta va eller är de fortfarande vita så jag har blandat ihop med evinrude eller nått ???

Har inte heller någon järnkoll,men Johnsson brukara vara vit,Evinrude blåa och Mercury svarta.

Men det har säkert ändrat sig i nutid.

Evinrude och Johnsson hänger väldigt tätt ihop,ofta samma delar med annan färg på.

OMC heter väl dom som tillverkar bägge om minnet är intakt.

Stämmer nog bra. polaren hade en evinrude och den var blågrå men på båtmässan i vitras var de svarta om jag inte missminner mig. iof bara att gå in på respektive produktsida och kolla :) Men står kvar vid tippset att kolla motornr!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back