Nån mer än mig som hatar bilar?

Sirjerry

Vill ha riktig hoj igen!
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Kawa ZX9R -98
Fan vad less man blir. Ny inköpta vinterbilen strejkar efter ca 1månad (slavcylindern). Okej man får väl inte så mycket för 1000pix men vafan hatar att lägga ut pengar på bilar. Bilar är bara ett nödvändigt ont. skulle kunna skjuta bilen i små bitar just nu :kulspruta Nån mer än mig som hatar bilar mer än allt annat just nu.

Sirjerry skrev:
Fan vad less man blir. Ny inköpta vinterbilen strejkar efter ca 1månad (slavcylindern). Okej man får väl inte så mycket för 1000pix men vafan hatar att lägga ut pengar på bilar. Bilar är bara ett nödvändigt ont. skulle kunna skjuta bilen i små bitar just nu :kulspruta Nån mer än mig som hatar bilar mer än allt annat just nu.

bilar isteh evil.. särskillt mina som har en förmåga å alltid ha dåliga bromsar :3freak

Jag hatar inte bilar, men för mig är bilar som att åka buss. Oavsett hur snabba de är.

Därför lägger man minsta mögliga ansträngning (samt pengar) på bilar. Klart som fan att det är trist när de strular men sånt e livet. Speciellt när man bara lägger 1000 pistoler på en bil. Vad hade du väntat dig?

Då är det bättre o lägga en 15-20 stora o ha en bil som håller ihop i 5 år om man kör den med motorhjärtat.

Zee skrev:
Jag hatar inte bilar, men för mig är bilar som att åka buss. Oavsett hur snabba de är.

Därför lägger man minsta mögliga ansträngning (samt pengar) på bilar. Klart som fan att det är trist när de strular men sånt e livet. Speciellt när man bara lägger 1000 pistoler på en bil. Vad hade du väntat dig?

Då är det bättre o lägga en 15-20 stora o ha en bil som håller ihop i 5 år om man kör den med motorhjärtat.

min 20 000krsbil höll inte :död

Jag joinar gärna hata-bilar klubben. :huvet

Började med att bensinvärmaren var kass. Tog 2-3 helger att meka igång den. Sedan var man o besiktade. Fick 4:a poäng. Två på handbromsen och två på en sketen styrled. Har legat och skruvat hela helgen för att försöka komma undan någorlunda billigt. Lämna in på volvo-verkstad är inget alternativ i nuläget eftersom bilen inte är värd så mycket.

Bilen skulle gått ett år till sedan kunde jag slänga den åt fanders. Men nu när jag får kosta på den lite så måste jag stå ut med den i minst två år till. Jag menar det är ju synd att skicka av den när den blir påkostad. :tomten

Varför känns det så TRÅKIGT att behöva kosta på bilen en massa grejer som ändå inte syns??! :4skrika Dessutom är det bara kärringar som använder handbromsen!

Ska in till bilprovningen imorron igen och se vad de säger.

//KaliZ

KaliZ skrev:
Jag joinar gärna hata-bilar klubben. :huvet

Började med att bensinvärmaren var kass. Tog 2-3 helger att meka igång den. Sedan var man o besiktade. Fick 4:a poäng. Två på handbromsen och två på en sketen styrled. Har legat och skruvat hela helgen för att försöka komma undan någorlunda billigt. Lämna in på volvo-verkstad är inget alternativ i nuläget eftersom bilen inte är värd så mycket.

Bilen skulle gått ett år till sedan kunde jag slänga den åt fanders. Men nu när jag får kosta på den lite så måste jag stå ut med den i minst två år till. Jag menar det är ju synd att skicka av den när den blir påkostad. :tomten

Varför känns det så TRÅKIGT att behöva kosta på bilen en massa grejer som ändå inte syns??! :4skrika Dessutom är det bara kärringar som använder handbromsen!

Ska in till bilprovningen imorron igen och se vad de säger.

//KaliZ
´

Lycka till med SBP imorrn då. Kanske vore en idè att starta en "Hata vinterbils klubben" där man får vräka ur sig allt om hat kärleken till bilarna?

//Jerry

Jag älskar bilar!!! :tummenupp
Finns inget bättre på vintern när det är kallt å jävligt! :Bugar

Bifogat

• st220 0222.jpg
    st220 0222.jpg
    129.8 KB · Visningar: 63
Rasorblade skrev:
Jag älskar bilar!!! :tummenupp
Finns inget bättre på vintern när det är kallt å jävligt! :Bugar

Jo visst du har en poäng med kylan :tomten o så....... Hatkärlek för min del i alla fall!

Hmm, är det en slump att alla bilhatare har skitbilar? Köp en ordentlig bil med skön komfort så ändrar ni er nog. Får min nya V50 -06:a om 4 veckor, ska bli jäffligt skönt.

("Jäffligt" är ett ord som man inte ser mycket av längre.)

Alla har inte råd med nyare bilar. Alla bilar jag har haft har fått nått större fel så att de blivit okörbara på mindre än ett halvår. Senast var min saab9000cd turbo som växellådan brakade på, fick igen den idag, tog 4 månader innan jag hittat en nog billig låda och någon som kunde göra det nog billigt. Ett liv utan bil är dock inte ett liv som jag vill leva. Inte så kul att gå och handla på sommaren i +30 grader, inte heller kul på vintern i -30 grader

FUBAR skrev:
Hmm, är det en slump att alla bilhatare har skitbilar? Köp en ordentlig bil med skön komfort så ändrar ni er nog. Får min nya V50 -06:a om 4 veckor, ska bli jäffligt skönt.

("Jäffligt" är ett ord som man inte ser mycket av längre.)

Provade det oxå. Saab 9000 2.0Turbo. Gick skit fint hade mycke komfort, klima och så. Men nog fan vart det fel på den oxå. tyckte jag hade köpt mig en "riktig bil". Enda alternativet måste ju nästan vara att köpa nytt då, men det är lite väl dyrt för min plånbok.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back