nållager/plast till stötdämparfäste?

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Ska byta nållager till nedre stötdämparfäste på FJ 1200. Lagret kostar tyvärr nästan 1500:- och ägaren inte riktigt sugen. Hur mycket sämre blir det tro med plastbussning?

Kan inte en mellanvariant vara att köpa ett piratlager?

Jo absolut. Har inte kollat måtten ännu men för en tid sedan bytte jag lager på en annan hoj och Momentum kunde inte skaffa fram dessa. Alltså special, antagligen för man just ska köpa original.
Ska ta ur det idag och mäta och höra med dom imorgon annars förhoppningsvis svarva gratis :) .

Jahapp, då va det ur, det va inte nållager som dom sa i affären. Det är ett ledlager. Kvittar samma, ska kolla vad ett sådant kostar. Original säljs det endast med tätringar och brickor och tätningarna lär jag väl också behöva.

Måste dämparen kunna röra sig sidledes eller kan plast funka tro?

Anledningen till att jag frågade om plast är för att det har jag jag hemma. Har använt det till svingarna bak på min gamla BMW bil och det har funkat fint i många mil. Kanske tuffare belastning på hojen. Får väl bli ett ledlager då.

Nållager i stötdämparlänkage är eg en riktigt puckad konstruktion då rörelsen är för liten och fram/återgående något som inte är optimalt för lagertypen. Därför dör dessa ofta i förtid och givetvis så är de 0,5mm överdimension så man kan bara köpa original...

Bussning is da shit att konvertera till.....

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back