något skumt med min 640

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
hej! vid flera tillfällen så har min hoj agerat lite konstigt vid fullt gaspådrag i 2'an

det är alltid när jag ska börja uiila i 2'an som det kommer (men det har bara hänt 8-10 gånger)

Jag ligger i 40-50 km\h och förbereder mig för en wheelie.. när jag drar på fullt och ska rycka lite i styret så händer det inget.. jag ger full gas men den "dör" ...

precis som om den inte fick någon bensin eller luft...

det konstiga är att det inte händer hela tiden.. utan bara ibland :va
och när jag släpper gasen och sen drar på igen så funkar den som vanligt.

Någon som har en aning om vad det kan va för fel?
 
flipm0de skrev:
hej! vid flera tillfällen så har min hoj agerat lite konstigt vid fullt gaspådrag i 2'an

det är alltid när jag ska börja uiila i 2'an som det kommer (men det har bara hänt 8-10 gånger)

Jag ligger i 40-50 km\h och förbereder mig för en wheelie.. när jag drar på fullt och ska rycka lite i styret så händer det inget.. jag ger full gas men den "dör" ...

precis som om den inte fick någon bensin eller luft...

det konstiga är att det inte händer hela tiden.. utan bara ibland :va
och när jag släpper gasen och sen drar på igen så funkar den som vanligt.

Någon som har en aning om vad det kan va för fel?
ta lös vacumtrotteln och rengör noga trotteln o loppet den går i smörj gärna med slick 50 kolla även så membranet är helt
 
den är helt orginal! alltså ostrypt... jag ska testa att dra ut EPC'n!

tack för hjälpen... återkommer!
 
Kan hända på min också, men jag har tagit det för "sånt som händer" :).
Antar att det är därför det brukar sitta trottelfuggar på racemaskiner, eller så har du och jag någon antiweelie funktion som MÅSTE bort :hihi .
 
Billson skrev:
Kan hända på min också, men jag har tagit det för "sånt som händer" :).
Antar att det är därför det brukar sitta trottelfuggar på racemaskiner, eller så har du och jag någon antiweelie funktion som MÅSTE bort :hihi .


haha.. men det får ju inte va "sånt som händer"

pinsamt när man ska börja wheeliea så "dör" den istället.. :huvet
 
flipm0de skrev:
haha.. men det får ju inte va "sånt som händer"

pinsamt när man ska börja wheeliea så "dör" den istället.. :huvet
Jag har märkt att det kommer om man "laddar"inför en weelie förlänge och ligger på kanske 5000rpm jämngas ett par sekunder innan man ger full rulle, då verkar det som om fuggarna inte hinner med riktigt. Om jag kör som jag brukar innan en weelie dvs hysterisk av och på gasning :hihi så har jag inga problem med att hojen "dör". Nu kan jag alltså undvika problemet genom att inte "ladda" för länge/
Mvh Daniel :tummenupp .
 
Jag har samma problem på min XR, hade det på min fd TL1000 också. Jag har lärt mig att leva med det då det händer rätt sällan.
Gasar jag inte för snabbt brukar det inte uppstå.
 
Billson skrev:
Jag har märkt att det kommer om man "laddar"inför en weelie förlänge och ligger på kanske 5000rpm jämngas ett par sekunder innan man ger full rulle, då verkar det som om fuggarna inte hinner med riktigt. Om jag kör som jag brukar innan en weelie dvs hysterisk av och på gasning :hihi så har jag inga problem med att hojen "dör". Nu kan jag alltså undvika problemet genom att inte "ladda" för länge/
Mvh Daniel :tummenupp .

ja det är samma med min.. om jag ligger för länge i mellanhögt varv..


men det konstiga är att det har inte varit så innan.. utan det börja för 1 vecka sen ungefär...

jag ska vänta tills jag får hem mitt nya avgassystem.. sen så ska jag plocka bort strypningar o dylikt.. så får vi se om det hjälper!
 
Kan vara förutom "strypkontakten" att det inte blir nog mycket undertryck som lyfter trottlarna...

Anledningar:
1. luftburken för mycket "öppnad" (vilket ger för litet undertryck)
2. vakumslang spräckt eller läcker på annat sätt...
3. Tätningen på trotteln skadad eller otät
4. Trotteln går tungt i förgasaren
5. Felbestyckat, så att motorn kvävs av för mycket/litet soppa...

/Göran
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top