Någon som vet om det gick bra? Krock

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag och polaren är ute och åker i rena rama Rossi tempot när det helt plötslig står en Olycka skylt mitt i vägen. Någon på en gul BMW Dakar har mer eller mindre frontat med en bil. Ambulanspersonalen hade tagit av hjälmen på killen och han låg på asfalten, goretex stället såg helt och rent ut, det måste ju betyda att det gick skapligt. Bilen var ingen skönhet, lika så hojen. Jag gissar att det va en omkörningsolycka, dvs bilen har lagt sig på omkörning i kurva av en annan bil och den stackars motorcyklisten kom körandes just då.

Detta skedde vid storaväsby och som boende här omkring så vet man säkert vem det är..

Qwerty skrev:
Jag och polaren är ute och åker i rena rama Rossi tempot när det helt plötslig står en Olycka skylt mitt i vägen. Någon på en gul BMW Dakar har mer eller mindre frontat med en bil. Ambulanspersonalen hade tagit av hjälmen på killen och han låg på asfalten, goretex stället såg helt och rent ut, det måste ju betyda att det gick skapligt. Bilen var ingen skönhet, lika så hojen. Jag gissar att det va en omkörningsolycka, dvs bilen har lagt sig på omkörning i kurva av en annan bil och den stackars motorcyklisten kom körandes just då.

Detta skedde vid storaväsby och som boende här omkring så vet man säkert vem det är..

kan ha spräckt mjälten, brutit nyckelbenen, brutit lårbenen... mycket kan hända utan att det syns utanpå. Att ambulanspersonalen tog av hjälmen visar väl iaf att det inte var en nackskada.
Faan va skraj man är att nått ska hända.

vågen skrev:
kan ha spräckt mjälten, brutit nyckelbenen, brutit lårbenen... mycket kan hända utan att det syns utanpå. Att ambulanspersonalen tog av hjälmen visar väl iaf att det inte var en nackskada.

Jo men ambulans personalen verkade inte ha bråttom kanske ett gott tecken.

Skraj att nått ska hända? Litar du inte på din egen förmåga.

Det är genom att inte lita på andras förmågor som man överlever

UPPLANDSVÄSBY
Trafikolycka
Räddningstjänst och ambulans har larmats till Rosersbergsvägen i Upplandsväsby där en personbil och en motorcykel har kolliderat. Det finns ännu inga uppgifter på om någon är allvarligt skadad vid olyckan.
04-05-07 20:05

BadToy skrev:
Det finns ännu inga uppgifter på om någon är allvarligt skadad vid olyckan.
04-05-07 20:05

Det där kändes skönt och nästan lite som jag väntat mej(hoppats). För bilen var inte snygg kan jag säga.

vågen skrev:

angående hjälmen - eller så visar det att han inte andades! det där med hjälmen kan vara ett lika så dåligt tecken!
Otäckt med alla olyckor kör försiktigare för fan det är ju så jävla tråkigt med olyckor som beror på att folk ha changsat vid omkörning osv vet att det är jävligt kul men hur kul är det?????? fråga er själva hur kul det är med svår skada resten av livet innan ni gör en omkörning i en halvskymd kurva på en väg ni inte känner till!

Obs detta är inget jävla moralpredikan bara en lite uppmaning och jag påstår inte att bmw killen körde för fort eller felaktigt på något sätt! Obs

från en som har changsat och klarat mig alla gånger men hur ser oddsen ut för nästa kurva?

Mv. Oskar

Penguin skrev:
Alternativt brukar det funka att lita på andras oförmåga.
Ja du är vis som vanligt, med lite fantasi så ser man alla andra trafikanter som fiender i ett dataspel, är man beredd på det mesta så brukar man klara sig länge, men säkrast det har man hemma i soffan.

hornet oskar skrev:
Otäckt med alla olyckor kör försiktigare för fan det är ju så jävla tråkigt med olyckor som beror på att folk ha changsat vid omkörning osv vet att det är jävligt kul men hur kul är det?????? fråga er själva hur kul det är med svår skada resten av livet innan ni gör en omkörning i en halvskymd kurva på en väg ni inte känner till!

Obs detta är inget jävla moralpredikan bara en lite uppmaning och jag påstår inte att bmw killen körde för fort eller felaktigt på något sätt! Obs

från en som har changsat och klarat mig alla gånger men hur ser oddsen ut för nästa kurva?

Mv. Oskar

Men nu va det nog bilen som slängt sig ut på omkörning, så mc killen va nog inte problemet i detta fall. Det va bilen som klanta sig.

GSXR1100R skrev:
Ja du är vis som vanligt, med lite fantasi så ser man alla andra trafikanter som fiender i ett dataspel, är man beredd på det mesta så brukar man klara sig länge, men säkrast det har man hemma i soffan.

säg ionte det, hurmånga dagar har inte taket hängt där över huvet på dig utan att rammla ner?? det kan ju rasa när som hellst.. :rolleyes:

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna