Någon som vet något om Suzuki RG 125?

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Z 1000 -08
Hej där!

Tänkte eventuellt köpa en Suzuki RG 125 så att barnen får något at övningsköra på.
Några erfarenheter av denna hoj här på forumet? Funkar den som "övningshoj"?

Tony

kommer ihåg en svunnen tid då jag hade en rg125 gamma....
den gick "bäst i klassen" ihop med nsr:en...
klart bäst bottendrag på tiden då det begav sig..jävligt lättkörd o toppar runt 140km/h om jag inte minns fel....
så ungarna blir nog glada över en RG 125:A...

Annars har jag en Yamha Tzr -91 med skuren kolv till rätt pris, cylindern är honad o klar, och ny kolv tror jag skall finnas, bara lusten att sätta ihop allt igen som fattas

Steen

Bifogat

• bild sh 3.JPG
    bild sh 3.JPG
    75.5 KB · Visningar: 39
Sån hade man ju som barn mycket snabb 125.. :yoparty Köp den nya moddelen tror det är -92 och upp dom är mycke snyggare och ser mycke sportigare ut.. :tummenupp

Nu har jag köpt en

Det blev en -92:a. Svart med rosa/lila dekaler och lila fälgar:yoparty. Har efter barnens önskningar ängnat dagen åt att ta bort dekalerna och får väl erkänna att det ser mer tidsenligt ut nu. Annars tycker jag personligen att 90-talsfärgerna alltid e 6-iga. Besiktiga i fredags och skall in på lite genomgång i veckan sen år det bara för barnen att tuta och köra. Kom dessuton över ett skinnställ för 350 spänn på blocket och ett par stövlar för 250 så nu är alla nöjda och glada.
Men ni som haft en likadan, ska man verkligen behöva varva över 6000 för att komma iväg men en 125:a? Har inte haft någon själv men tycker den verkar jävligt trött. Nu är den förvisso strypt men ändå.

Tony

Last edited:
NEJ FAN INTE 6K I VARV,,,,då måste den va jävligt seg....den hade fsktikst helt sant bästa bottendraget i 125 klassen när det begav sig runt 92.....
så inte fasen ska du behöva varva så....men som sagt det e en 125:a ingen gp500 racer

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka