Någon som testat Pirelli Superbike PRO?

CharlotteE

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2010
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Jag kör på Supercorsa nu och är jättenöjd men behöver mer hållbara slicks att köra bl a stafett på, plus att jag vill spara lite på mina Supercorsa för andra typer av körningar.. Någon som testat Superbike Pro? Avstår väldigt gärna från tips om andra märken osv osv till förmån för svar från någon som testat dessa och har en uppfattning att delge :)

/ Charlotte

Jag kör på Supercorsa nu och är jättenöjd men behöver mer hållbara slicks att köra bl a stafett på, plus att jag vill spara lite på mina Supercorsa för andra typer av körningar.. Någon som testat Superbike Pro? Avstår väldigt gärna från tips om andra märken osv osv till förmån för svar från någon som testat dessa och har en uppfattning att delge :)

/ Charlotte

Jag har i princip uteslutande kört på de. De håller riktigt bra och ge nog med fäste för att köra snabba tider, om man är snabb..

I mitt tempo håller de flera bandagar. Skönt att inte behöva kränga däck hela tiden;)

Jag har i princip uteslutande kört på de. De håller riktigt bra och ge nog med fäste för att köra snabba tider, om man är snabb..

I mitt tempo håller de flera bandagar. Skönt att inte behöva kränga däck hela tiden;)

Gött :) Tack för det! Ja, snabb eller inte snabb :hihi Snacka om att allt är relativt.. Får man fråga vad personbästa är på torpet? :)

Nu är förvisso det här racingforumet och jag tävlar inte men kör uteslutande bana och ganska mycket å andra sdan.
Jag kör en 675=mindre motor som rimligtvis är snällare mot däcken, men jag är vansinnigt nöjd med mina.
Dessutom måste man inte ha värmare heller.
Enda jag noterat är att innan man slitit in dem är de rätt hala. Framdäcket slits dessutom hårdare än bak av någon anledning(för mig iaf), men de räcker bra länge och talar också ganska tydligt om när man närmar sig gränsen.

Kolla med Greven eller ring Tom på Hojdäck.se (finns inte i sortimentet, men han löser det).

Nu är förvisso det här racingforumet och jag tävlar inte men kör uteslutande bana och ganska mycket å andra sdan.
Jag kör en 675=mindre motor som rimligtvis är snällare mot däcken, men jag är vansinnigt nöjd med mina.
Dessutom måste man inte ha värmare heller.
Enda jag noterat är att innan man slitit in dem är de rätt hala. Framdäcket slits dessutom hårdare än bak av någon anledning(för mig iaf), men de räcker bra länge och talar också ganska tydligt om när man närmar sig gränsen.

Kolla med Greven eller ring Tom på Hojdäck.se (finns inte i sortimentet, men han löser det).

Tack Lotek! Får skrubba av dem ordentligt med sandpapper innan första körning, har läst just det du beskriver. Kommer köra med värmare iaf eftersom jag har en uppsättning och det ändå är bättre och snällare mot däcken att värma dem så, så lyder tipsen iaf :) Hittade dem på mynetmoto.com för en bra slant billigare än Greven så jag slog till efter en mindre kundundersökning om den säljaren här på SH :)

Tror du detta skulle vara ok på ett Endurance med min lugna åkning från Dalarna?

Tror du detta skulle vara ok på ett Endurance med min lugna åkning från Dalarna?

Testa det o återkom med ett riktigt Pro-utlåtande i tråden vetja!;)

+ Long lasting compound, not any slower than our SC-lines, for the trackday rider, best bang for the buck :tummenupp-ish

Hej!
Vi körde m dem förra året på erf-racet på Gelleråsen. Jag tyckte de funkade kanon. Särskilt livslängden var jag imponerad av. Har inga tider fr. A-torp men vi körde på 1.14. på G-åsen. Inga supertider alltså men vi var heller inte långsammast. GSX-R 750.
/S

Däcket går att jämnföra med conti endurance.

Dvs mycket feedback och rörelse men sådär fäste?
Conti var ju snorhala när dom var kalla. Är dom här det också?
Fasen kanske ska ringa Greven och fråga om man kan testa ett par. Blir ju nyfiken :)

Hej!
Vi körde m dem förra året på erf-racet på Gelleråsen. Jag tyckte de funkade kanon. Särskilt livslängden var jag imponerad av. Har inga tider fr. A-torp men vi körde på 1.14. på G-åsen. Inga supertider alltså men vi var heller inte långsammast. GSX-R 750.
/S

Anton, Grevens pojk, körde stadiga 1.09 tider med superbike pro däcken på Gelleråsen ifjol under ERF racet. På en 600cc. Går säkert att köra ännu fortare också, men de kanske de inte håller lika länge så klart.

Som sagt, allt är ju iofs relativt. Jan "Cällis" Hanson körde 1.09 på en helt vanlig gatcykel (1000cc) på Gelleråsen med gatdäck (original) under ett Bike-test.

CharlotteE: PB på Anderstorp är 1.51.9 som jag körde ifjol. Rätt så nybörjare, efter senaste körningen på Anderstorp har jag kört på Aragon, Almeria, Cartagena och Mantorp. Så i år när man är lite varmare i kläderna är målet 1.47-1.48. OM Man kommer ut på banan nån gång...:va

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back