Någon som provat Dial-a-Jet eller UFO? (2T)

brannstr

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Martin Z1260, RD 350, (frugans Dominator)
Finns det någon som har erfarenhet av dessa produkter och har några tips eller synpunkter att komma med när det gäller bestyckning eller installation mm?
(Jag behöver avgastempmätare också om ni råkar ha en...)

/Mattias

Jag vet att det fanns snubbar på RG-mailinglistan (www.edj.net/gammalist) som lekte dels med Dial a Jet och även mätte avgastemp. Jag vill minnas att de tyckte att Dial a Jet var bra att ha när man t.ex. borrade förgasare och sedan ej kunde få tag på nålar som hade rätt konvinkel. Jag tror däremot att om man tar sig tid och gör en förgasarinställning ordentligt så behöver man inte dessa grejor. Å andra sidan så kan det vara skönt att slippa meka förgasare så mycket som möjligt...

Men jag har inte pysslat med det själv, kolla på mailinglistan om det finns någon som kan hjälpa dig där. Finns ju även en ren 2T mailinglista, som jag dock inte har länken till just nu. Sök på nätet.

/J

Tack för det!

Jag har redan skickat på UFO-trottelilägg och har haft lite problem med att läsa stiften efter detta. Av någon anledning går de vitare även på riktigt fet blandning...

Jotack, en del munstycksskruvning blir det. Tanken är att gena lite genom Dial-A-Jet:en. Om det fungerar som utlovat, att man i princip alltid är rätt bestyckad är det ju en kanongrej! Men man måste alltid höra med ngn som kört med det i verkligheten...

Det skall väl sägas att jag kommer att montera det i vilket fall, man måste ju prova...

Skall kolla med övriga RG-nissar!

/Mattias

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP