Någon som provat DB7an samt vet mer om den?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Berätta vad ni vet om DB7an. Börjar bli sugen på en nämligen.

Verkar finnas olika modeller på hojen också.
I denna spec står det 107cc. Hojarna på bilderna är 120cc.
Sen verkar det som motorn ska vara en Zongshen. Verkar ju vara ett stort + i så fall eftersom det finns återförsäljare för dom i Sverige redan. Förgasaren verkar vara okänt märke 22mm(innerdiameter) och insuget likaså. Priset verkar ligga på ca 7000spänn. Verkar väldigt prisvärt.

1) Dimensions (L x W x H): 1430 x 760 x 950mm
2) Wheelbase (mm): 990
3) Net weight (kg): 60
4) Wheel rim (FR./RR.): wire spoke/wire spoke
5) Brake mode (FR./RR.): disk/disk
6) Start Mode: electric / kick
7) Engine: 1-cylinder, air-cooling, 4-stroke
8) Displacement (cc): 107
9) Max power (kW/r/min): 5.2/8500
10) Max torque (N.m/r/min): 6.2/5500
11) Economical fuel consumption (Only reference): ≤1.9L/100km
12) Fuel tank volume (L): 3
13) Engine oil volume (L): 1.1
14) Max load (kg): 65
15) Ignition mode: C.D.I
16) Min ground clearance (mm): 240

Edit /bilderna paj

Last edited:
josunsdb71.jpg

josunsdb72.jpg

josunsdb73.jpg

josunsdb74.jpg

josunsdb75.jpg

Jag ska glo på pilotens på fredag. Efter det kan jag nog ge dig lite mer kött på benen!

Therudeboy skrev:
Jag ska glo på pilotens på fredag. Efter det kan jag nog ge dig lite mer kött på benen!

Kanon. :tummenupp Motorn är det jag undrar över mest. Om det verkligen är en Zongshen eller om det är en vanlig ching-chong kopia men okända grejer. Säger inte att Zongshen är världens bästa grejer med då har man ett märkte på grejerna iaf och det finns en återförsäljare i Sverige.

WestW skrev:
Kanon. :tummenupp Motorn är det jag undrar över mest. Om det verkligen är en Zongshen eller om det är en vanlig ching-chong kopia men okända grejer. Säger inte att Zongshen är världens bästa grejer med då har man ett märkte på grejerna iaf och det finns en återförsäljare i Sverige.

Det är det jag undrar mest över med, är det en Zongshen så skall den väl vara en exakt kopia av hondas motor. Har läst nåt liknande i bike iallafall.

SDG sägs ju vara samma hoj, så delar från usa är ju inte heller svårt att få även om det tar en liten exta tid.

Therudeboy skrev:
Det är det jag undrar mest över med, är det en Zongshen så skall den väl vara en exakt kopia av hondas motor. Har läst nåt liknande i bike iallafall.

SDG sägs ju vara samma hoj, så delar från usa är ju inte heller svårt att få även om det tar en liten exta tid.

Det är inte samma hoj , helt annan sving och andra prylar...

marcus_136 skrev:
Det är inte samma hoj , helt annan sving och andra prylar...

Men dom säger ju att den byggs på den. Svingen och allt går ju byta och kalla den vad man vill. Men allt byggs ju på något.

Har sett den i verkligheten och kan säga att den är riktigt nice!!! Kan dock inte svara för motorn men kvaliten på sving m.m. är fin!

Har själv beställt mig en likadan fast med 125cc motor.
Har provat 110cc'n och det är verkligen skitkul. 1an ut, i med tvåan och direkt sticker framhjulet till väders.

Vi har en hemma på W-Mr så ni som har vägarna förbi Kristianstad är självklart välkomna att titta och provköra.

vill ni kolla i GBg så har vi 3st hemma för visning och provkörning, både 110cc och 125cc.

:)

Therudeboy skrev:
Men dom säger ju att den byggs på den. Svingen och allt går ju byta och kalla den vad man vill. Men allt byggs ju på något.

Men då är det väl inte SAMMA hoj som SDG ?
Hur som helst så är den säkert väldigt bra , har själv beställt en 110ccare...

marcus_136 skrev:
Men då är det väl inte SAMMA hoj som SDG ?
Hur som helst så är den säkert väldigt bra , har själv beställt en 110ccare...

Är en suzuki som dom bytt sving på fortfarande en suzuki?

WestW skrev:
Det är en Zongshen i 125cc en har jag fått reda på från en säker källa. Troligtvis i 120cc n också men det frågade jag aldrig om

Samma motor i 120cc. :tummenupp För 110cc så har w-motoracing.se alla reservdelar iallafall. Zongshen finner ni på www.jincheng.se där finns även godis till dessa hojar :)

Therudeboy skrev:
Är en suzuki som dom bytt sving på fortfarande en suzuki?
Ja , men db110gy7 ser rätt så annorlunda ut mot SDG , så jag tycker inte att man kan kalla den för en SDG då det är en del andra prylar på den...

marcus_136 skrev:
Ja , men db110gy7 ser rätt så annorlunda ut mot SDG , så jag tycker inte att man kan kalla den för en SDG då det är en del andra prylar på den...

Jag kallade inte den SDG sa bara att SDG byggdes på den.

Tycker den verkar vara byggd av folk utan hjärna, systemet är åt helvete för klent vilket gör att det glöder efter en liten stunds körning. Sen är vissa delar mycket bra blandat med skit. Jaja det är väl så man gör i kina.

Krigge skrev:
Tycker den verkar vara byggd av folk utan hjärna, systemet är åt helvete för klent vilket gör att det glöder efter en liten stunds körning. Sen är vissa delar mycket bra blandat med skit. Jaja det är väl så man gör i kina.

Allt är bara skit blä blä, fans djävlar i helvete. :pannkyss

Har du tips på andra hojar i 7000kr prisklassen som är bättre? Skulle hellre ha en Honda eller en FYM men FYMen kostar ju det dubbla mot denna tyvärr. 7000 kronors skillnad kan det inte vara på denna och FYMen. Men det lär märkas när jag får hem min hoj. Kul att mecka ju :) lagom mycket

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman