Någon som låst upp en ny Iphone 3GS?

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Hej,

Jag funderar på att köpa en Iphone 3GS. Men nästan alla verkar vara låsta. Är det någon som har koll på hur man låser upp dem och ifall det verkligen funkar? Jag har hittat info på nätet om hur man gör men vill ha bekräftat att de fungerar av någon som verkligen testat.

Lätt som en skvätt. Ladda ner blackra1n från http://blackra1n.com/
Koppla in telefonen och jailbreaka den med ett enkelt knapptryck. I appen blackra1n som nu ligger på din telefon kan man välja unluck, sen är saken biff.

Fungerade iallafall prima på min 3GS som jag köpte på premiärdagen och sedan uppgraderat till senaste firmwaren.

Lätt som en skvätt. Ladda ner blackra1n från http://blackra1n.com/
Koppla in telefonen och jailbreaka den med ett enkelt knapptryck. I appen blackra1n som nu ligger på din telefon kan man välja unluck, sen är saken biff.

Fungerade iallafall prima på min 3GS som jag köpte på premiärdagen och sedan uppgraderat till senaste firmwaren.

GRYMT..tack kaZumr..:tummenupp:tummenupp

letat efter ett sätt länge nu..:Bugar:Bugar

problemet med blackrain är att på nyare telefoner så måste det köras varje gång man stänger av telefonen :gnissla

fast man stänger ju aldrig av mobilen :)
ljudlös is the shit

men vad händer när man installerar vissa program i cydia som vill reboota telefonen, lite jobbigt att behöva stoppa in den i datorn hela tiden :(

det har även hänt att min låst sig och behövts startas om, lite drygt om man är ute på "fältet" och helt plötsligt blir av med telefonfunktionen i ens telefon.

Last edited:
Sådana incidenter är bara undantag som bekräftar regeln :gnissla

hehe försöker inte hacka på dig och alla andra som tycker det är värt det (hade själv gjort det om jag inte haft turen att ha en telefon med förra boot romen) tänkte bara att TS skulle få koll på vad en upplåsning innebär och hennes alternativ (beggad lur)

sånt som vi nördar accepterar som vardag är oacceptabelt för andra :D

så det går alltså inte att låsa upp dem på nåt vettigt sätt. Jailbreak känns inte som ett alternativ eftersom att jag redan varit strandad i ett annat land en gång utan att kunna logga in på min telefon och jag vill helst inte vara med om det igen :näsblod

Dessutom är jag så vimsig och skulle definitivt glömma bort att jag inte kan stänga av den :D

så det går alltså inte att låsa upp dem på nåt vettigt sätt. Jailbreak känns inte som ett alternativ eftersom att jag redan varit strandad i ett annat land en gång utan att kunna logga in på min telefon och jag vill helst inte vara med om det igen :näsblod

Dessutom är jag så vimsig och skulle definitivt glömma bort att jag inte kan stänga av den :D

Ditt bästa bet är nog att jaga en beggad telefon. Eller kolla om de 3G utan s som säljs i butik inte dras med nya 3gsens problem

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back