Någon som kan skriva på japanska?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Har ett litet problem med en japan! :mad: Jag börjar mer och mer misstänka att han inte riktigt fattar vad jag skriver då hans svar är väldigt knepiga. Jag behöver klara besked, och behöver därför kunna skriva så att han förstår klart och tydligt!

Till frågan då... Någon som kan, eller känner någon som kan, översätta en liten och kort text och skriva skiten på japanska?

Hm, kan inte Koiji Nakajima Engelska, för det är väl så han heter, HRC-bossen :va

/B

Bj.O.rn skrev:
Hm, kan inte Koiji Nakajima Engelska, för det är väl så han heter, HRC-bossen :va

/B

Jag ringde honom först! Det var hans fru som svarade, men när hon förstod att det inte var oFFkeFF så la hon på... :va

oscar skrev:
Jag ringde honom först! Det var hans fru som svarade, men när hon förstod att det inte var oFFkeFF så la hon på... :va

ajj faan.. ridå då liksom

/B

Ja, jag kan ordna en översättning till japanska. PM:a texten till mig, så ordnar jag en översättning ASAP.

McB skrev:
Ja, jag kan ordna en översättning till japanska. PM:a texten till mig, så ordnar jag en översättning ASAP.

Du har pm! :)

Den där babelfish.blabla verkar ju fin, men kan man verkligen lita på att det blir helt korrekt?

oscar skrev:
Du har pm! :)

Den där babelfish.blabla verkar ju fin, men kan man verkligen lita på att det blir helt korrekt?
Kanske inte blir 100%igt, men han kanske fattar bättre än om det skulle stå på engelska. :)

gaffel46 skrev:
får väl låna den här tråden lite, handlar om nästan samma sak, nån som vet hur man skriver Yamaha på japanska? :va

jag är ganska säker på att det stavas Y-A-M-A-H-A... håll till godo. Ifall du vill veta tecknen däremot så har jag ingen aning

gaffel46 skrev:
får väl låna den här tråden lite, handlar om nästan samma sak, nån som vet hur man skriver Yamaha på japanska? :va

ヤマハ <--- Så skriver du företaget Yamaha på japanska.

Yamaha är ju ett japanskt namn egentligen, så det borde skrivas やまは eller 山は (med Hiragana/Kanji), men just företaget Yamaha skrivs alltså som ovanstående, med Katakana, som i vanliga fall endast används till utländska låneord...

Har läst 20p japanska nu, så man börjar lära sig lite... :)
Skall bli 20p till nästa termin, och sen iväg 2 månader till japan till sommaren! :banana

McFille skrev:
Har läst 20p japanska nu, så man börjar lära sig lite... :)
Skall bli 20p till nästa termin, och sen iväg 2 månader till japan till sommaren! :banana

F-n nu kom jag ju på att min extjej läser Industriell Ekonomi på japanska och hon har precis kommit hem efter 1 år i Japan! Kollar med henne, annars litar jag på McB... :)

hållundan skrev:
Ballt. Skriv lite fonetiskt så man fattar hur det ska uttalas =)

Det uttalas precis om på svenska faktiskt.

ヤ-Ya マ-Ma ハ-Ha

För att skriva namnet Yamaha använder du Kanji för yama, som betyder berg + hiragana ha = 山-Yama(berg) Ha-は

edit. Oscar - Jo, babelsfish översättningen stämmer! :tummenupp

så det finns inge "tecken"(japansk bokstav eller liknande) som man kan skriva yamaha med?

synd i så fall. skulle vart rätt coolt att sätta på tanken

Inte ett ensam tecken nä, de anväder 3 teckenalfabeten, Katakana, Hiragana & Kanji.

Yamaha skrivs med Katakana, vilket blir 3 tecken, Ya, Ma och Ha som jag skrev tidigare.

McFille skrev:
Inte ett ensam tecken nä, de anväder 3 teckenalfabeten, Katakana, Hiragana & Kanji.

Yamaha skrivs med Katakana, vilket blir 3 tecken, Ya, Ma och Ha som jag skrev tidigare.
ok då fattar jag, hur ser de där tecknen ut då?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT