Någon som kan ryska?

• Thread starter Thread starter tkdrille
  • Start date Start date

tkdrille

Guest
De är så att i augusti tänkte vi åka till Moskva och kolla på korn bland annat.
Men där man fixar biljetter så kan jag inte finna att man kan översätta till engelska på hela sidan.
Så tänkte om de fanns någon vänlig själ som kan ryska som kanske kan finna de på sidan ?

http://www.concert.ru/Actions.aspx?bookmark=byDate&Artist=S09STg==&CityID=0

Eller ni som kan de här med att köpa biljetter som vet var annars man köper biljetter, är inte en som brukar gå på sådana tillställningar =)

Översätt med google translate?

Installera google toolbar eller google chrome, gå sedan in på sidan och välj "översätt till svenska"

Funkade med toolbar. Tack så mycket. Ska de bara funderas ut var man vill vara där inne.

Ryska har en mille låneord från engelskan och dom skandinaviska språken eller tvärtom faktiskt - borde inte vara problem.
Alfabetet är konstigt men det kyriliska är inte märkligare än det vanliga vid läser i.g

Barrskogsbältet håller ihop - väldigt mycket är lika
Konsitigt nog ligger det en kil kil raka vägen upp från centraleuropa upp i norr och deta är finska - men rent generellt
så kan man lära sig detta språk ganska lätt

Ryska har en mille låneord från engelskan och dom skandinaviska språken eller tvärtom faktiskt - borde inte vara problem.
Alfabetet är konstigt men det kyriliska är inte märkligare än det vanliga vid läser i.g

Barrskogsbältet håller ihop - väldigt mycket är lika
Konsitigt nog ligger det en kil kil raka vägen upp från centraleuropa upp i norr och deta är finska - men rent generellt
så kan man lära sig detta språk ganska lätt

Jo man hade väl gärna kunnat språket. Men att läsa deras runor är lite väl svårt när man inte kan ett enda ord från dem. Jag hoppas att de kan engelska iallafall så att man klarar sig där. De är ju moskva som var tänkt och de borde väl ändå vara relativt duktiga på det.

Jo man hade väl gärna kunnat språket. Men att läsa deras runor är lite väl svårt när man inte kan ett enda ord från dem. Jag hoppas att de kan engelska iallafall så att man klarar sig där. De är ju moskva som var tänkt och de borde väl ändå vara relativt duktiga på det.

Det funkar faktikst med engelska - ryska är en enormt förvängd variant av det språket - faktiskt:3freak

Mycket förvrängd form med både skandinska och engeska språk - kan man uttala och läsa deras runor är man hemma - man kanske inte kan läsa känlsor,betoningar och slang - men det räcker.

Sök runt lite på deras runor uttala dom som svesnka/engelska o en hel del av orden är engelska/svenska

Typ:

Autobuzz är la buss , telefån , är som det låter - sen är det en del med det andra som e helt annorlunda:hihi

Edit

Borra skulle ju ingen fatt där.....

Last edited:
Det funkar faktikst med engelska - ryska är en enormt förvängd variant av det språket - faktiskt:3freak

Mycket förvrängd form med både skandinska och engeska språk - kan man uttala och läsa deras runor är man hemma - man kanske inte kan läsa känlsor,betoningar och slang - men det räcker.

Sök runt lite på deras runor uttala dom som svesnka/engelska o en hel del av orden är engelska/svenska

Typ:

Autobuzz är la buss , telefån , är som det låter - sen är det en del med det andra som e helt annorlunda:hihi

Edit

Borra skulle ju ingen fatt där.....

Haha de är så pass. Kanske får ta mig en kvällskurs i det där. Och lära mig borra så de förstår. Man kan ju leva ren jävel egentligen utan att de fattar vad man menar ju .

Haha de är så pass. Kanske får ta mig en kvällskurs i det där. Och lära mig borra så de förstår. Man kan ju leva ren jävel egentligen utan att de fattar vad man menar ju .

Det kan sluta med med att du träffar dina drömmar brud - or inte alls - SOM VANLIGT

Dock är är det inte så svårt språk, lär dig bara dom där konstiga bokstäverna - dom låter exakt som dom svenska/engelska -återkom sedan hit

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT