Någon som kan ge råd kring montering av Wingrack?

Blueman

Kan man fästa babyskydd med "bläckfisk"?
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
RF900R
Jag sitter bredvid min RF 900 med ett Givi Wingrack 2 och Givis fantastiska "universalsats" för montering och kliar mig i huvudet :va.

Hatar att ge upp, men jag får helt enkelt inte ihop det... Det råkar inte vara någon som monterat ett Wingrack på en RF (900/600) som kan ge lite tips om hur man går tillväga?! Eller kanske någon som använt universalsatsen på någon annan sporthoj och kan beskriva hur ni gick gjorde då?

Det tycks som om det blir nödvändigt att borra och fixa. Är detta något man bör ge sig på själv, eller är det bäst att lämna bort skrotet till en Suzuki-mek som har bättre koll på var man kan/bör borra!?

Givi har inte någon modellanpassad monteringsats (även om det står så i Lelles katalog :( ), så en sådan är ingen gångbar lösning.... Någon som vet om någon annan Suzukisats passar, t.ex. Bandit 1200-satsen, RF och Bandit har visst lite gemensamma delar/lösningar?

Tips/idéer/bilder på andras lösningar mottages tacksamt!

Ingen som har någon idé?

Ingen alls som vill kännas vid en liten dragning mot sporttouring, och som har idéer kring wingracks? :confused:

Sporttouring breddar ju användningsområdet för våra hojar något enormt. Det är ju ett lysande sätt att uppleva den trevliga naturen i hög hastighet och packväskor låter oss komma fram med alla grejor madamen (eller man själv) tycker sig sig behöva ha med! Kom ihåg att en lycklig passagerare är en kul passagerare att ha att göra med vid övernattningarna på turen :tuttar :banana

Någon måste väl ha en idé om hur man kan få det att funka, eller känna någon som har det :7peta

hade wingrack på en bandit en gång, bara att lossa hantagen och blinkers på den modellen, lite skruvande men bus enkelt, annars borde det väl finnas info på givi´s hemsida tycker man...

Blueman skrev:
Hatar att ge upp, men jag får helt enkelt inte ihop det... Det råkar inte vara någon som monterat ett Wingrack på en RF (900/600) som kan ge lite tips om hur man går tillväga?! Eller kanske någon som använt universalsatsen på någon annan sporthoj och kan beskriva hur ni gick gjorde då?

Tips/idéer/bilder på andras lösningar mottages tacksamt!

Jag har monterat en givisats på en gsx750f fast den var avsedd för den hojen.
Var med & hjälpte polaren med hans universalsats men det var en lastgammal gsx 1000 (-81?)
Men tips & idéer kan jag alltid hjälpa till med. :)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!