Någon som kan bibeln?

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Är det någon kristen som har koll på bibeln och sånt?
Jag undrar om det är dålig karma eller dåligt att bära ett kors utan att tro på någonting. Jag fick ett halsband med ett kors som jag gladeligen tog på mig och jag har otur inom allt, och haft ett bra tag. Så jag funderar om det är han Gud som jävlas med mig. Han hatar mig inte för då hade jag varit död redan, utan han bara jävlas med mig. Det kanske är korset? :näsblod

Jag håller med bibeln ibland.
"Hellre bo i en skrubb på taket än under samma tak som en grälsjuk kvinna".

Har jag retat upp gud? :gnissla

Förstod inte om du tror eller inte?

Om du inte tror så är ju allt lugnt, då finns ju ingen som kan straffa dig.
Om du däremot tror, så är ju allt också lugnt, då visar ju du bara var du står..

:va

Hmm.. bibeln :va . Läs några kapitel i gamla testamentet så tror jag att du har en ganska bra uppfattning om vad kristendomen står för (jämför gärna med koranen).

Din relation till religion o Gud kan bara du själv bena ut. Vill du ha ett lite annorlunda perspektiv på begreppet Gud så kan jag rekommendera en bok som heter "Samtal med Gud", den vidgar perspektiven, det tyckte i alla fall jag.

PS. Det enda korset som ställer till jäkelskap torde vara fälgkorset. Du kan nog lugnt fortsätta att bära ditt kors :) DS.

Nej då jag måste ha gjort något väldigt ont. Det verkar vara dålig karma att ha kors om jag inte tror på det. Jag tror inte på honom så där, men han kanske tror på mig och straffar mig för att jag inte tror! Holy crap! :|

Nej då jag måste ha gjort något väldigt ont. Det verkar vara dålig karma att ha kors om jag inte tror på det. Jag tror inte på honom så där, men han kanske tror på mig och straffar mig för att jag inte tror! Holy crap! :|
Karma finns väl inte inom kristendomen? Det är väl inom buddhism eller hinduism eller något som de håller på och lallar om sånt? :va

Fråga Smartman, han verkar ha koll på Bibeln :rolleyes:

Edit: Är du säker att du inte är troende? Om du inte hade varit det, hade du nämligen aldrig inte ens funderat över guds möjliga existens, och hans möjlighet till att kunna jävlas med dej..

"Jag undrar om det är dålig karma eller dåligt att bära ett kors utan att tro på någonting."

Börja med att slå upp "karma" i bibeln. Lycka till.

Nu är det nog så att otur kan komma sig av diverse andra anledningar än kors. Läs Predikaren 7:27 så hittar Du kung Davids åsikt...

Prövningar finns det gott av i Jobs bok om Du söker en olycksbroder. Tur vi har hela nya testamentet som tar udden av alla tokerier!

God Jul:-)

Är det ett sånt här kors med en liten pippi över så förstår jag om du kan ha missflyt.. Annars får du nog hitta något annat att skylla oturen på.:tummenupp

Fast å andra sidan så skall Svastikan bringa tur om man ska tro dom som svastikan egentligen kommer ifrån nämligen Indierna. Bara en sak som Adolf roffade åt sig och kallade sin...

Ha ha! Bad carma...

Jag har samma problem, finns gud så jävlas han verkligen med mig, jag bär dock Tors hammare runt halsen. :viking

Om man bär ett kors trots att man inte tror på gud (utan möjligen någon annan religion som innfattar carma) då finns ju inte gud för att straffa dig för korsbärandet heller?

Fast tror du att han gör det, vad skulle han då straffa dig för?
Då tror du ju på honom?

Jag tror på the flying spaghetti monster, det verkar mest rimligt...

Om man bär ett kors trots att man inte tror på gud (utan möjligen någon annan religion som innfattar carma) då finns ju inte gud för att straffa dig för korsbärandet heller?

Fast tror du att han gör det, vad skulle han då straffa dig för?
Då tror du ju på honom?

Jag tror på the flying spaghetti monster, det verkar mest rimligt...
En jobbarkompis tror på Tarzan.
"Han dricker mjölk och hjälper bandarerna, rider häst och grejor."
"Verkar bättre än de andra".

Visserligen har kompisen knarkat rätt hårt.
Men:
Fan vet om han inte är något på spåren där.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan