Någon som har press/nitverktyg för DID-kedja?

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Tänkte kolla här om någon runt västerås/köping/e-tuna har något press/nitverktyg att hyra ut, givetvis mot betalning? Sist jag bytte drivpaket lånade jag ett hos Italiabike i arboga.. det funkade och har hållit fram tills idag.. men nitningen ser/såg fördjävlig ut (var tvungen att hamra med det jag lånade ifrån dom). Söker helst ett sådant verktyg där man skruvar in någon form av stift i länken för att stuka till dem lätt.

Nitade min kedja hos roliga cykeln. De var snordyra! En hel vetelängd skulle de ha för besväret! :tummenupp

Annars kan man ju fulmeka och bondnita som jag gjorde på rettan och den höll fint i dem femhundra milen jag satte! Den tålde mina snälla växlingar men du (tias) vill väl snärta upp din på bakan var femte meter så...:)

Hehe, min kassa nitning håller faktiskt jättebra (hittills 900mil) med massa bakhjulsåkning ;)

På pappret är nitningen dock underkänd och den har inte känts bra mentalt sätt men byter drivpaket pga att o-ringarna har börjat gått av(?) på ett par ställen på kedjan men det är en annan historia.

Hursomhelst så tänke jag göra rätt denna gång men är så väldigt osugen just nu på att handla ett nitverktyg :gnissla för runt tusingen.

Jo, måste ju ta mig till v-ås med cykeln och hade det följt med clipslås till denna kedja så hade det ju inte varit nå problem att få den nitad säkert för en kanellängd men ska jag lämna in cykeln och ge dom det nya drivpaket i näven och säga "byt" så borde nästan slutpriset hamna på samma som inköpet av verktyget :)

Lugnt, ordnar sig alltid i slutändan!

EDIT: Var förbi mcdelen i e-tuna efter jobbet. Dom hade rätt verktyg och lånade dessutom ut det, all heder till dom :)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...