Någon som har en aning om vad detta är?

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Godmorgon allihopa! såhär är det, igår kväll när plockade av höger sidokåpa så hittade jag denna lustiga sak :confused:

SAM_2406.jpg

Som jag inte har en aning om vad det är, och farsan min med 30 års erfarenhet (av bilar dock) hade heller ingen aning om vad det var. Samma sak satt på vänster sidokåpa, precis brevid blinkersen men inte ihopkopplad med någon annan kabel till hojjen, utan bara ihopkopplad med sig själv.
Någon som har en aning om vad detta är?

Edit. hojjen är en r6 2003

Mvh

ser ut som ett motstånd för att åka med diodblinkers, för att få relät att inte blinka fort!

Tror på ovanstående och att en gammal ägare "sparat" dem som de är istället för att ta bort dem.

det ÄR ett effektmotstånd enligt ovanstående förslag.

Det har helt enkelt suttit mini(diod/LED)-blinkers på hojen tidigare.
Förmodligen innan man tog vett till sig och satte i ett elektroniskt relä istället !

alternativt bytte till originalblinkers igen.

8-12 ohm kanske.

Det är ett effektmotstånd för att få normal blink utan byta relä vid användning av diodblinkers.

:smasha:smasha:smasha

Precis 2 sånna jag letat efter :)

Sälj/skänk bort till mig så slipper du tänka på dom :fakta

Ok tack för svaren, misstänkte det en aning! Kan ju undra varför tidigare ägare sparat dem på hojen istället för att sälja dem :s Så i framtiden ifall jag vill sätta dit miniblinkers, slipper jag köpa relän/motstånd för att få miniblinkersen att blinka i rätt hastighet?

Ok tack för svaren, misstänkte det en aning! Kan ju undra varför tidigare ägare sparat dem på hojen istället för att sälja dem :s Så i framtiden ifall jag vill sätta dit miniblinkers, slipper jag köpa relän/motstånd för att få miniblinkersen att blinka i rätt hastighet?

Nej, det vore ju alldeles för enkelt. Du måste köpa miniblinkers som passar till dessa motstånd.

Kanske de passar, kanske inte.

Ok på motstånden/reeläna står det om jag kommer ihåg det rätt; "12 omh, 10 w". Borde väl fungera då ifall jag köper miniblinkers utifrån dessa siffror? :)

Jag gissar att tidigare ägare varit smart och fångat upp lite ström ifall startbatteriet någon gång skulle vara lite tomt.
:crash:crash

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back