Någon som har användning för en Dodge Van?

Status
Ej öppen för fler svar.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Den är i hyfsat skick faktiskt. Godkänd besiktning i nov -06. Ej skattad och avställd. Fungerade bra när jag körde den sist för ca 1 månad sedan. Nu vill aset inte starta (extra kul när jag har fått en drös med intresserade via blocket :mad: ).

Den som har möjlighet att dra den härifrån i morgon kväll eller i alla fall snarast är välkommen. Jag vill bara ha en symbolisk summa för den, typ 2000:-.

En riktigt kul kille stod här utanför ett par timmar i em o försökte få igång den. Han gav tydligen upp för han sms ade att han blivit tvungen att dra. Jodå, bara det att bilen nu står felparkerad på min gata + att han lämnat en del skit efter sig i bilen. Den mannen kommer att bli fakturerad en liten summa pengar i veckan som kommer. Sicket folk. Hade han bara orkat ringa på och sedan hjälpt mig få tillbaka bilen på sin P-plats igen (HAN flyttade bilen) så hade allt varit frid o fröjd. Men nu är det KRIG. På sikt med fogde och hela batteriet. Han bara SKA loosa 2 lappar på det här, MINST, om nu jag inte får fler kostnader pga hans lite udda beteende.

El Garto skrev:
2654543 Den är i hyfsat skick faktiskt. Godkänd besiktning i nov -06. Ej skattad och avställd. Fungerade bra när jag körde den sist för ca 1 månad sedan. Nu vill aset inte starta (extra kul när jag har fått en drös med intresserade via blocket :mad: ).

Den som har möjlighet att dra den härifrån i morgon kväll eller i alla fall snarast är välkommen. Jag vill bara ha en symbolisk summa för den, typ 2000:-.

En riktigt kul kille stod här utanför ett par timmar i em o försökte få igång den. Han gav tydligen upp för han sms ade att han blivit tvungen att dra. Jodå, bara det att bilen nu står felparkerad på min gata + att han lämnat en del skit efter sig i bilen. Den mannen kommer att bli fakturerad en liten summa pengar i veckan som kommer. Sicket folk. Hade han bara orkat ringa på och sedan hjälpt mig få tillbaka bilen på sin P-plats igen (HAN flyttade bilen) så hade allt varit frid o fröjd. Men nu är det KRIG. På sikt med fogde och hela batteriet. Han bara SKA loosa 2 lappar på det här, MINST, om nu jag inte får fler kostnader pga hans lite udda beteende.

Såld :D

Last edited:
El Garto skrev:
2654543 Den är i hyfsat skick faktiskt. Godkänd besiktning i nov -06. Ej skattad och avställd. Fungerade bra när jag körde den sist för ca 1 månad sedan. Nu vill aset inte starta (extra kul när jag har fått en drös med intresserade via blocket :mad: ).

Lycka till att få det att gå igenom:gnissla

Kan du lägga upp en bild på den... Har den rullat för en månad sen så kan det inte vara så j-a svårt att få igång den. Jag e sugen!

Ett tips är att inte sälja bilen till någon annan när man gjort upp om tid och plats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag kanske ska fakturera dig på transportpengarna?? :rolleyes: :tummenupp

El Garto skrev:
2654543 Men nu är det KRIG. På sikt med fogde och hela batteriet. Han bara SKA loosa 2 lappar på det här, MINST, om nu jag inte får fler kostnader pga hans lite udda beteende.

Var jag otydlig per telefon igår?

Kan jag skicka en räkning till dig på femhundringen jag fick betala för att få hjälp att hämta bilen? Eftersom du sålde den till nån annan trots att vi var överrens per telefon igår :confused:

Inte meningen att vara otrevlig, men du säger att din bilköpares beteende är udda, så kan jag väl tycka att ditt beteende är lite udda också :gnissla

Ljunghusen skrev:
2655663 Ett tips är att inte sälja bilen till någon annan när man gjort upp om tid och plats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

app app app inte dubbelfakturera :arsele :tungan

Last edited:
Ljunghusen skrev:
2655663 Ett tips är att inte sälja bilen till någon annan när man gjort upp om tid och plats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om det var du som var här samtidigt som affären gjordes upp så kan jag bara beklaga att du inte gav dig tillkänna förrän det var för sent.
Hur skulle jag kunna gissa att du var du. Vi har ju aldrig träffats vad jag vet.

Skicka pm om du undrar något, det är lite trist att föra sådana här diskussioner på forumet.

Malmö-motard skrev:
2655685 Var jag otydlig per telefon igår?

Kan jag skicka en räkning till dig på femhundringen jag fick betala för att få hjälp att hämta bilen? Eftersom du sålde den till nån annan trots att vi var överrens per telefon igår :confused:

Inte meningen att vara otrevlig, men du säger att din bilköpares beteende är udda, så kan jag väl tycka att ditt beteende är lite udda också :gnissla

app app app inte dubbelfakturera :arsele :tungan

Snacka med din kompis om det här (se tidigare inlägg).
Jag är inte tankeläsare, om jag hade de egenskaperna hade jag kunnat dra in 1500 spänn betydligt lättare :tungan

Last edited:
El Garto skrev:
2655692 Om det var du som var här samtidigt som affären gjordes upp så kan jag bara beklaga att du inte gav dig tillkänna förrän det var för sent.
Hur skulle jag kunna gissa att du var du. Vi har ju aldrig träffats vad jag vet.

Skicka pm om du undrar något, det är lite trist att föra sådana här diskussioner på forumet.

Snacka med din kompis om det här (se tidigare inlägg).
Jag är inte tankeläsare, om jag hade de egenskaperna hade jag kunnat dra in 1500 spänn betydligt lättare :tungan

:va :va :va Så om jag har läst rätt så lovade du M-M bilen MEN sålde den till en annan :näsblod :brinnerup :huvet

Rätt ruttet gjort i mina ögon iallafall. Hade varit en annan sak om han inte dök upp eller ringde och ångrade sig.

El Garto skrev:
2655692 Om det var du som var här samtidigt som affären gjordes upp så kan jag bara beklaga att du inte gav dig tillkänna förrän det var för sent.

Haha... Gissa? Jag gick fram och sa vem jag va. Att jag skulle köpa bilen åt joel/malmö motard; Sen när jag frågade varför du stod och krängde bilen åt någon annan, och frågade om inte du och Joel hade avbokat tid svarade du "nae, jag vet inte.. det är många som har ringt"

"går in genom det ena örat och ut genom det andra"'

Nej jag tänker inte pma.. Anledningen till att jag öht skriver det här är för att folk ska haja att man inte ska handla av dig

Last edited:
Ljunghusen skrev:
2655739 Haha... Gissa? Jag gick fram och sa vem jag va. Att jag skulle köpa bilen åt joel/malmö motard; Sen när jag frågade varför du stod och krängde bilen åt någon annan, och frågade om inte du och Joel hade avbokat tid svarade du "nae, jag vet inte.. det är många som har ringt"

"går in genom det ena örat och ut genom det andra"'

Nej jag tänker inte pma.. Anledningen till att jag öht skriver det här är för att folk ska haja att man inte ska handla av dig

Ärligt talat, jag lever inte av att göra privataffärer så om folk är intr av att "handla" med mig eller inte bryr jag mig inte om.

Sedan går det inte att komma ifrån att du faktiskt inte gav dig tillkänna förrän affären var uppgjord med den personen som köpte bilen.

Du hade ALL tid i världen att tala om vem du var men du sade INGENTING!!!

Ett litet ord på vägen till alla som har synpunkter i denna tråden:
Ta reda på fakta innan ni uttalar er.

Hoppas att någon vänlig själ stoppar tråden snart för det här har uratat totalt.

Jag tänker INTE förklara fler gånger att det inte stod skrivet med blockbokstäver på killen som smög omkring när jag visade bilen. Den killen visade sig vara Ljunghusen om jag fattat saken rätt. Ljunghusen var hos mig för att representera Malmö-Motard. Malmö-Motard ringde mig igår och meddelade att "någon" skulle höra av sig till mig under eftermiddagen idag för att antingen hämta bilen eller titta på den. Jag har inte fått något samtal fr någon som skulle hämta/titta på bilen åt Malmö-Motard.

Resten är historia och redan redogjort för ett flertal ggr i tråden.

Såhär i efterhand tycker jag att det känns bra att någon som jag inte har anknytning till köpt bilen eftersom jag inte har en aning om huruvida den kommer att starta igen eller ej.

För min del är debatten härmed avslutad.

Jag önskar Malmö-Motard lycka till i sökandet efter en betydligt bättre bil och beklagar ännu en gång om den här historien orsakat någon/några besvär.

(Det verkar bli en lång vinter med många abstiens-stinna hojåkare i forumet :rolleyes: )

Jag får väl hyra en lastbil att köra flyttlasset till stockholm med.. inte hela världen. Störiga fem hundra spänn dock. Precis som det var störigt för dig när kukhuvet inte ställde tillbaka bilen efter sig....

Att jag blev lite lack handlar dock inte om nån hojabstinens... vilket du borde fatta själv

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP