Någon som är eller sökt till Polis

Pangbruden

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Yamaha
Hej
Jag funderar på att söka polisutbildningen och undrar om någon har sökt utbildningen eller är polis. Vad brukar de fråga om på intervjuerna på intagningen och är det någon som går distansversionen. Dela gärna med er och ge tips om vad man skall tänka på när man skriver sin ansökan.

Ja, jag vet inte.
Men jag tror du frågar på HELT fel ställe faktiskt.

Pangbruden skrev:
Hej
Jag funderar på att söka polisutbildningen och undrar om någon har sökt utbildningen eller är polis. Vad brukar de fråga om på intervjuerna på intagningen och är det någon som går distansversionen. Dela gärna med er och ge tips om vad man skall tänka på när man skriver sin ansökan.

Min fd. styvmor är polisaspirant. Vad hon sa att de frågade henne vad typ varför hon ville bli polis. Se till att inte verka omogen och se till att veta varför du vill bli polis så går det nog bra..

Får jag gissa att den mest slitna klyschan under en sådan intervju är:

"Alltså, jag gillar att jobbar med människor och så... Och så vill jag jobba med att hjälpa människor liksom"

Samtidigt som man tänker: "...biljakt....skottlossning....vapen....blåljus...."

Jag var skolpolis 1975 nångång.
Dom frågade ingenting! Jo senare, när jag å en polare tyckte det passade bättre å kasta vattenballonger på bilarna än att passa övergångsstället!
Blev ett jävla liv!

Jag tänkte bli polis en gång.. Sen blev jag insåg jag att jag ville tjäna pengar, köra som jag vill och dricka smuggelsprit om jag vill osv.
Jag såg även vilka idioter folk i min närhet blev, så fort dom kom in på skolan så blev dom plötsligt trebarns föräldrar i 45års åldern...
Nej tack..
Jag gillar att köra bakhjul, supa skallen i bitar ibland samt skita i allt då och då!

Polis i Sverige verkar skoj :rolleyes:

Nä, kass betalt samt så får man ta och se massvis med tråkiga saker. Tur det finns de som vill jobba med det iallafall. Fast är det bara jag som tycker polisen blir sämre överlag?

Mkt livserfarenheter behövs, dom som är under 26 har svårt att komma med. Det finns ett fåtal som lyckas. Har jobbat/hållit på med mycket är bra=erfarenheter

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT