Hey!
Scenariot är som följer;
Jag fick i uppgift att installera ett nytt OS på en maskin, från XP till Win 7.
Gjorde backuper på de program/konton/bilder som fanns på burken som brukligt är.
Däremot har jag nu lite problem med mailkontot.
Outlook Express användes på den gamla XP versionen, med två identiteter på mailkontot. Vi kan kalla dom Huvudidentitet och identitet-som-bara-används-ibland.
Jag kikade runt lite snabbt om hur man säkerhetskopierade mail, kontoinställningar och kontakter.
Detta gjordes framgångsrikt, dock endast på Huvudidentitet. Jag trodde i min enfald att Outlook säkerhetskopierade alltsammans, men så var det naturligtvis inte..
Så jag har en fin säkerhetskopia på en identitet, den andra är borta.
Så till frågan, går det att få tillbaka "identitet-som-bara-används-ibland"?
När jag installerade Win 7 så gjordes en snabbformatering på hårddisken.
Alla dbx.filer ligger ju under användaren i Documents and Settings, så jag undrar om det går att försöka göra en recovery med nån lämplig mjukvara och försöka hitta dessa filer igen?
Iom. snabbformateringen så är väl inte hela disken överskriven med nollor?
Eller är jag kokt i bajs, as usual?
Mvh J
Scenariot är som följer;
Jag fick i uppgift att installera ett nytt OS på en maskin, från XP till Win 7.
Gjorde backuper på de program/konton/bilder som fanns på burken som brukligt är.
Däremot har jag nu lite problem med mailkontot.

Outlook Express användes på den gamla XP versionen, med två identiteter på mailkontot. Vi kan kalla dom Huvudidentitet och identitet-som-bara-används-ibland.
Jag kikade runt lite snabbt om hur man säkerhetskopierade mail, kontoinställningar och kontakter.
Detta gjordes framgångsrikt, dock endast på Huvudidentitet. Jag trodde i min enfald att Outlook säkerhetskopierade alltsammans, men så var det naturligtvis inte..
Så jag har en fin säkerhetskopia på en identitet, den andra är borta.
Så till frågan, går det att få tillbaka "identitet-som-bara-används-ibland"?
När jag installerade Win 7 så gjordes en snabbformatering på hårddisken.
Alla dbx.filer ligger ju under användaren i Documents and Settings, så jag undrar om det går att försöka göra en recovery med nån lämplig mjukvara och försöka hitta dessa filer igen?
Iom. snabbformateringen så är väl inte hela disken överskriven med nollor?
Eller är jag kokt i bajs, as usual?

Mvh J