Lord Belial
Ny medlem
Satt och slösurfade på Blocket och hittade denna annons:
http://www.blocket.se/vi/49267450.htm
Mailade och frågade lite vad för garantier som gäller osv, fick följande svar:
"1. Hur fungerar garanti hos er? Finns det något som inte täcks av garanti ?
Fordonshandel i samarbete med Autoconcept kan nu ge dig som kund ett tryggt ägande av din nyinköpta MC, ATV eller Snöscooter.
På alla fordon vi säljer undantaget tävlingsfordon och båtmotorer ingår nu en garanti på 12 månader, garantin täcker i stort sett alla delar på fordonet, du som kund kan serva och reparera fordonet på valfri verkstad i hela europa, reparationer utförs på valfri verkstad efter godkännande av Autoconcept.
För båtmotorer gäller konsumentköplagen ingen garanti.
2. Hur fungerar det i fall MC handlaren gör en recall på någon del ? Kan jag få det utbytt genom er i så fall ?
Recall på stora operationer avhjälps genom oss, vi skickar då ner fordonet till MC handlaren, smådelar byter vi ute hos kund med hjälp av lokal verkstad.
3. Blir jag första ägare på den?
Ja du blir första ägare på fordonet och det blir även svensksålt.
4. Ifall jag väljer leverans hem hur mycket måste jag skruva ihop själv ?
Endast batteriet behöver sättas dit för att få den körklar.
5. Måste man vänta på registrerings plåtar eller är de redan klara på cykeln vid leverans ?
Registreringshandlingar tar 5 arbetsdagar från att vi mottar fordonet till Sverige.
6. Hur går ett köp till när jag nu har hittat det jag söker
Köprutiner vid e-handels beställning:www.fordonshandel.se
Kunden väljer vara och eventuellt tillbehör i rullgardinsmenyn under produkten.
Klickar på lägg i varukorgen.
När samtliga produkter valts går du vidare till kassan där fyller du i dina uppgifter.
Betalningssätt väljer du genom att bocka i det alternativ du föredrar.
Vid avhämtning hos Fordonshandel i Borås betalar kunden kontant eller med egen bankdosa på plats.
Vid hemleverans kan betalning göras med kort/postväxel eller via internetbetalning hemifrån, Schenker informerar dig vid avisering hur betalningen går till.
Instruktioner om leverans får ni till den epostadress ni angivit vid beställningen.
Efter lagd webborder kommer nu vår personal att kontrollera lagersaldo på Europalager och leveranssäkra det du beställt. Vi bekräftar lagersaldo och leveranstid samt meddelar dig sedan löpande vad som händer under logistikflödet.
7. Köpvillkor
Priser
Alla priser på hemsidan inkluderar moms.
Alla fordon har lägre "Internetpriser" än "butikspriser".
"Internetpriserna" är lägre eftersom alla fordon som köps från vår webbsida går direkt från europalager, oftast i originalemballage och levereras ut från Fordonshandels hämtlager i Borås eller med hemleverans och viss montering görs av kunden Därför kapas en stor personal och administrativ kostnad.
Öppet köp
För att kunna ångra ditt köp behöver varan vara packad i originalemballage och varan skall vara oanvänd. Är det en registrerad vara dvs med registreringsplåt tillkommer en registreringsavgift för ägarbyte.
Returrätt
För de produkter som beställs specifikt för kunds räkning innebär det att ordern är bindande och returer godkänns inte.
Väljer kunden ändå att returnera eller säga upp sin order som ej beror på felaktig leverans eller reklamation, debiteras 20 % av fakturabeloppet för extra kostnader.
Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Exempel på tillfällen då öppet köp ej är tillämpligt är då ditt fordon är monterat och/eller kört. Förpackningen får dock öppnas för att kontrollera varan.
8. Besiktning
Nytt fordon behöver inte besiktigas på 4 år.
9. Fordon beställda via vår webbsida levereras vid aviserad tid och datum på hämtlager hos Fordonshandel.se i Borås.
"NYHET" hemleverans betalningen sker då direkt till schenker med kort, postväxel eller via internetbetalning, schenker kommer att avisera godset och meddela hur dom föredrar betalningen på din ort.
Vi satsar på att ge våra kunder bra service, snabba och tillförlitliga leveranser."
Nu har jag ju fått infon jag undrade över, men en del av mig är fortfarande skeptisk och jag kan inte låta bli att känna en viss misstänksamhet ändå (jag är alltid skeptisk
). Jag vänder mig till Er för att höra om det kanske är någon som har erfarenhet av detta företag eller liknande köpesituationer?
Sorry om tråden hamnat fel, eller har varit uppe förut.
http://www.blocket.se/vi/49267450.htm
Mailade och frågade lite vad för garantier som gäller osv, fick följande svar:
"1. Hur fungerar garanti hos er? Finns det något som inte täcks av garanti ?
Fordonshandel i samarbete med Autoconcept kan nu ge dig som kund ett tryggt ägande av din nyinköpta MC, ATV eller Snöscooter.
På alla fordon vi säljer undantaget tävlingsfordon och båtmotorer ingår nu en garanti på 12 månader, garantin täcker i stort sett alla delar på fordonet, du som kund kan serva och reparera fordonet på valfri verkstad i hela europa, reparationer utförs på valfri verkstad efter godkännande av Autoconcept.
För båtmotorer gäller konsumentköplagen ingen garanti.
2. Hur fungerar det i fall MC handlaren gör en recall på någon del ? Kan jag få det utbytt genom er i så fall ?
Recall på stora operationer avhjälps genom oss, vi skickar då ner fordonet till MC handlaren, smådelar byter vi ute hos kund med hjälp av lokal verkstad.
3. Blir jag första ägare på den?
Ja du blir första ägare på fordonet och det blir även svensksålt.
4. Ifall jag väljer leverans hem hur mycket måste jag skruva ihop själv ?
Endast batteriet behöver sättas dit för att få den körklar.
5. Måste man vänta på registrerings plåtar eller är de redan klara på cykeln vid leverans ?
Registreringshandlingar tar 5 arbetsdagar från att vi mottar fordonet till Sverige.
6. Hur går ett köp till när jag nu har hittat det jag söker
Köprutiner vid e-handels beställning:www.fordonshandel.se
Kunden väljer vara och eventuellt tillbehör i rullgardinsmenyn under produkten.
Klickar på lägg i varukorgen.
När samtliga produkter valts går du vidare till kassan där fyller du i dina uppgifter.
Betalningssätt väljer du genom att bocka i det alternativ du föredrar.
Vid avhämtning hos Fordonshandel i Borås betalar kunden kontant eller med egen bankdosa på plats.
Vid hemleverans kan betalning göras med kort/postväxel eller via internetbetalning hemifrån, Schenker informerar dig vid avisering hur betalningen går till.
Instruktioner om leverans får ni till den epostadress ni angivit vid beställningen.
Efter lagd webborder kommer nu vår personal att kontrollera lagersaldo på Europalager och leveranssäkra det du beställt. Vi bekräftar lagersaldo och leveranstid samt meddelar dig sedan löpande vad som händer under logistikflödet.
7. Köpvillkor
Priser
Alla priser på hemsidan inkluderar moms.
Alla fordon har lägre "Internetpriser" än "butikspriser".
"Internetpriserna" är lägre eftersom alla fordon som köps från vår webbsida går direkt från europalager, oftast i originalemballage och levereras ut från Fordonshandels hämtlager i Borås eller med hemleverans och viss montering görs av kunden Därför kapas en stor personal och administrativ kostnad.
Öppet köp
För att kunna ångra ditt köp behöver varan vara packad i originalemballage och varan skall vara oanvänd. Är det en registrerad vara dvs med registreringsplåt tillkommer en registreringsavgift för ägarbyte.
Returrätt
För de produkter som beställs specifikt för kunds räkning innebär det att ordern är bindande och returer godkänns inte.
Väljer kunden ändå att returnera eller säga upp sin order som ej beror på felaktig leverans eller reklamation, debiteras 20 % av fakturabeloppet för extra kostnader.
Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Exempel på tillfällen då öppet köp ej är tillämpligt är då ditt fordon är monterat och/eller kört. Förpackningen får dock öppnas för att kontrollera varan.
8. Besiktning
Nytt fordon behöver inte besiktigas på 4 år.
9. Fordon beställda via vår webbsida levereras vid aviserad tid och datum på hämtlager hos Fordonshandel.se i Borås.
"NYHET" hemleverans betalningen sker då direkt till schenker med kort, postväxel eller via internetbetalning, schenker kommer att avisera godset och meddela hur dom föredrar betalningen på din ort.
Vi satsar på att ge våra kunder bra service, snabba och tillförlitliga leveranser."
Nu har jag ju fått infon jag undrade över, men en del av mig är fortfarande skeptisk och jag kan inte låta bli att känna en viss misstänksamhet ändå (jag är alltid skeptisk

Sorry om tråden hamnat fel, eller har varit uppe förut.