Någon med erfarenhet av Berik "raceställ"?

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Tja

Håller på att införskaffa ett nytt skinnställ och undrar ifall det finns (borde finnas några) någon med erfarenhet av Berik ställen?

Någon som har synat marken lite närmare som kan dela med sig känslan av kvalitén?

Hur mycket töjer sig stället?

Fanns ett test i Bike för inte allt för länge sen där dom testade en jäkla massa ställ. Du kan ju se om du kan snoka rätt på ett nummer :tummenupp

En god vän till mig gick omkull i närmare 160 på motorvägen i sitt berik ställ, lite skrap och skit på textil märkena men inga hål eller revor.. ;)

Har ingen erfarenhet, men Berik har tidigare fått kritik för dåliga sömmar. Testade själv deras "top of the line"-modell och blev klart besviken över kvaliteten. Knäkonstruktionen kändes som något en treåring skulle koka ihop.

Har ingen erfarenhet, men Berik har tidigare fått kritik för dåliga sömmar. Testade själv deras "top of the line"-modell och blev klart besviken över kvaliteten. Knäkonstruktionen kändes som något en treåring skulle koka ihop.

jävligt skicklig 3åring i sånna fall.

Jag har både ett helställ och ett 2-delat. Har inget att anmärka på.

På fastbikes.se finns det en recension av ett Berik-ställ som de kraschade.

Tja, har ett beggat Berik ställ och var gang jag kör med hela stället pa sa far jag fruktansvart ont i knäna efterat. Jag evt inte om stället ar for litet, men det kanns som om det ar vasst i knäna, sa det kanske var den där trearingen som var framme när mitt ställ syddes ihop. Eller sa har förre ägaren misshandlat sömmarna i knäna.

Annars inget att klaga pa. Har dock inte marksynat, inte med det stället i alla fall...

Jag har tagit en tur i ett "BERIK Laguna Seca 3213" (tror jag det hette) och det gjorde jobbet bra för mig. Dock så var det inga längre sträckor assfalt inblandat. Men stället höll ihop bra tills det klipptes av ambulanspersonalen :gnissla

Hade stället, höll för asfaltsyning, dock är det riktigt oskönt innerstället blir man galen på så sen säljer man skiten,.

Hade stället, höll för asfaltsyning, dock är det riktigt oskönt innerstället blir man galen på så sen säljer man skiten,.
Har synat asfalten två gånger med mitt Berik 3214 (på bana) och det är bara skrapat.
Håller dock med changco, konstruktionen till fodret måste vara uppfunnen av en retard. Man fastnar med tummar och tår när man ska ha på sig det och drar skiten med sig när man ska ha det av sig. Fullständigt hål i huvudet. :mad:
Knäpuckarna är inte heller av nån högre kvalitet.

Bifogat

• Berik 3214.jpg
    Berik 3214.jpg
    13.8 KB · Visningar: 57
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti