någon har snott min regskylt

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
har min hoj i ett flerbilsgarage på tågaborg för några dagar sen har någoin gått in (förmodligen med nyckel) då det är låst port för att komma in och skurit av bränsleslangen på 1 av motorcycklarna som står där, är ca 3-4 st motorcyckel platser, min hoj står kvar med kapellet på. Lyfter bara kapellet lite på sidor och kollar så allt ser ok ut och det gör det, idag dock när jag tar av hela kapellet märker jag att dom brutit av och snott min MINI regskylt, alltså inte ens en orginalskylt, vafan ska dom me den till ? och varför saboterar man en motorcyckel sen min snor man regskylten men drar tillbax kapellet över hojen så allt ser jätte fint ut ? helt ologiskt......blir ju livrädd nu att dom kommer och slår sönder eller snor ens hoj nu, vafan ska man göra................sen ska man polisanmäla det ? för skadorna e minimala inget är sönder förutom själva hållaren kostar mig ju bara några hundra för en ny miniskylt och vad skulle man säga till polisen hej dom har snott min olagliga miniskylt =)...........

i min hjärna e det här helt ologiskt, vad hade ni gjort flyttat hojen eller ? har dock inte hänt nåt mer ju sen det där, men man blir ju grymt orolig

Nog bäst att anmäla det ändå.. Dom kanske använder din skylt på "sin egen" båge??! Även om polisen skiter i vilket (vilket dom oftast gör i sånna här ärenden) så är det registrerat en anmälan iaf.. Lycka till i fortsättningen!!

sjukt

Sjukt att man inte kan ha något i fred oavsett var man bor, jävla tattare är vad dom är!!:mad:

men egentligen det e ju en miniskylt vad vet polisen dom kan ju endå inte sätta dit mig för nåt när vem som helst kan beställa en sån skylt från nätet ? och ska man sno en skylt att använda för att polisen inte ska fatta misstanke är det väl dumt att sno en miniskylt =)

och jaaa det är så tråkigt me idioter som inte fattar skillnaden på dit eller mitt =_(

men egentligen det e ju en miniskylt vad vet polisen dom kan ju endå inte sätta dit mig för nåt när vem som helst kan beställa en sån skylt från nätet ? och ska man sno en skylt att använda för att polisen inte ska fatta misstanke är det väl dumt att sno en miniskylt =)

och jaaa det är så tråkigt me idioter som inte fattar skillnaden på dit eller mitt =_(

Håller med dig: idioter som inte fattar skillnaden på ditt & mitt. Men anmäl ändå, om det nu skulle visa sig att din skylt används vid något skit. Skulle de beställt en miniskylt på nätet för detta ändamålet kan man alltid spåra bakåt vem som beställde den men inte om man har norpat en. Och för din del är det ju helt grönt, jag menar det är ju inte olagligt att äga en miniskylt och t.o.m. ha den på hojen i garaget eller?

OT: träffar man någon härifrån i Klippan på besiktningens öppethus?

ja jag förstår ju om du inte vill lägga ut regnr här,men du får hålla med om att du sabbar möjligheten för oss andra att hitta den då och hitta den skyldige.... själv hade jag tyckt det va ganska kul att träffa på de skyldiga o ge dom en smäll för att de snott den sen en till bara för att jag vill.... hmm

Är själv tämligen lack på folks brist på hänsyn om andras (o egna) saker. Har också min i delat garage.... o jag anser att det skall kameraövervakas så man får bild på fanstygen som ränner där o hittar på skit.

Ett larm som tutar dem lommhörda en dag eller två hade också suttit fint! :mad: :D

men egentligen det e ju en miniskylt vad vet polisen dom kan ju endå inte sätta dit mig för nåt när vem som helst kan beställa en sån skylt från nätet?

Fan, vad nojig du är. :)
Finns väl ingen anledning att berätta att du har en miniskylt. Ring Polisen och berätta att någon snott din reg.plåt. It´s as simple as that!

Oavsett, anmäl att regplåten har blivit stulen.

Det finns väl ingen annan anledning att sno en regplåt än för att använda den till rackartyg. Vore det inte synd att få skiten för rackartyg som man inte har gjort?

ja jag förstår ju om du inte vill lägga ut regnr här,men du får hålla med om att du sabbar möjligheten för oss andra att hitta den då och hitta den skyldige.... själv hade jag tyckt det va ganska kul att träffa på de skyldiga o ge dom en smäll för att de snott den sen en till bara för att jag vill.... hmm

Du är så våldsam man ska vara snäll och ge dom mat fina rum m.m i !!

Du är så våldsam man ska vara snäll och ge dom mat fina rum m.m i !!

fina rum o god mat?? menar du finkan??:va

stryck ska dom ha som inte kan skilja på ditt o mitt...:yoparty

här i kattarp stänger jag inte äns dörren po sommaren när jag kör iväg o handlar...

på dalhem tog jag ut min gamla cyjkel som va låst o punktering...gick upp 5min för att hämta något...när jag kom ner va den väck!:mad:
tar man in cyklen i lägenheten får ma väll inbrott i stället......

Jag hörde en mycket bra idé från en bekant här på forumet om hur man kan gå tillväga för att få hojen lämnad ifred.

Han skulle ev. svetsa ihop en säkerhetsbur och klä den med stålplåt (pill och insynsskydd) som man kunde placera på valfritt ställe, eller i ett befintligt garage/förråd.

Panic room för hojen? :tummenupp

kan nu meddela att nån ärkeidiot har försökt sno hojen också, kom ner till garaget idag, kapellet satt på snett tänkte faaan nu har dom varit o pillat igen, lyfte och javisst dom har försökt såga upp kätting låset men slutat halvägs, dom har försökt få upp skivbromslåset men misslyckats dom har repat min tank, av någon jevla anledning brutit av styrdämparen sen förstört hela tändningslåset, skruvat ner skruvar i den och sågat ser det ut som. så nu är hojen på verkstad, för jevla skoj, dags att leta upp ett nytt garage gaaah.

det känns som det är exakt det där man behöver för att klåparna ska låta bli ens hoj dock ett jevla pris =)

Är själv tämligen lack på folks brist på hänsyn om andras (o egna) saker. Har också min i delat garage.... o jag anser att det skall kameraövervakas så man får bild på fanstygen som ränner där o hittar på skit.

Ett larm som tutar dem lommhörda en dag eller två hade också suttit fint! :mad: :D

ja det hade varit perfekt o ha kameraövervakning ända tills idioter börjar förstå att det bara är att slå sönder kameran =)........kanske vakter dygnet runt som sitter vid porten istället =)

hahah mmmm slå lite vett i moppepojkarna

Jag hörde en mycket bra idé från en bekant här på forumet om hur man kan gå tillväga för att få hojen lämnad ifred.

Han skulle ev. svetsa ihop en säkerhetsbur och klä den med stålplåt (pill och insynsskydd) som man kunde placera på valfritt ställe, eller i ett befintligt garage/förråd.

Panic room för hojen? :tummenupp

snart e det ju vad som krävs för att få ha sakerna ifred =(

Last edited:
ja det hade varit perfekt o ha kameraövervakning ända tills idioter börjar förstå att det bara är att slå sönder kameran =)........kanske vakter dygnet runt som sitter vid porten istället =)

Axis har ju ett par kameror som klarar att stå emot våld. :)
Och undertiden som de försöker hamra sönder den, så skickar den ju bilderna den tar på dem. :hihi

Tyvärr är sådana där leksaker sällan gratis.

Så, en sådan där snigelburk är nog enklaste och bästa. :)

Axis har ju ett par kameror som klarar att stå emot våld. :)
Och undertiden som de försöker hamra sönder den, så skickar den ju bilderna den tar på dem. :hihi

Tyvärr är sådana där leksaker sällan gratis.

Så, en sådan där snigelburk är nog enklaste och bästa. :)

Här snor dom min TTR satans kräk:gnissla :gnissla
http://www.youtube.com/watch?v=raU8Tl7eF94

Polisen visade inget intresse för filmen.

Kör med 2 Axis 206 och en axis 241S och Axis är bäst.
Har en 205 till salu till ett bra pris om nån är intresserad.

Jag har en optisk kabel runt ramen som är kopplad till mitt hemlarm, detta är helt oklippbart utan att larmet går. Min TTR stals 3 ggr på två år så jag är litta trött på drägget.

Krille

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back