Någon gillar inte JCs Motorsport

Fan vad surt... :(

Surt.
Jag antar att det är samma Johan som kört MX på europanivå för några år sedan?
Han åkte hos oss när han var tolv bast. Fy fasen, aldrig sett något liknande.

Usch!
Så jävla tråkigt när någon kämpar och försöker!
Lider med Johan.

Var en mardröm för mig när jag drev verkstad att det skulle hända något liknande.
Kundhojar delar kläder...

Kanske är naiv men, borde man inte ha försäkringar som täcker sådana här saker? Framförallt om det är anlagt och inte JC's fel (försumlighet osv...) :va

Det brukar normalt krävas att man har företagsförsäkring för att få ett hyreskontrakt på lokal. Men det blir ju inte mindre jobb för det att få fart på verksamheten igen...

Det brukar normalt krävas att man har företagsförsäkring för att få ett hyreskontrakt på lokal. Men det blir ju inte mindre jobb för det att få fart på verksamheten igen...

Nej absolut, men hur funkar en sådan försäkring? Får man bara ersättning för de prylar man förlorat eller får man också nån slags ersättning för den tid det tar att komma igång igen? "Sveda och värk"? Han är ju trots allt utsatt för ett brott.

Det är naturligtvis olika.
Men att försöka få ut pengar från de försäkringarna är som att försöka "lugga en skallig". Får man efter många och långa förhandlingar ut något så är det relativt höga självrisker som gör att det ändå brukar kosta en hel del.

Har själv förlorat rätt mycket pengar på detta och en av mina föräldrar gick faktiskt omkull på dessa eländigt höga självrisker. De hade en större tapp.

Min andra förälder förlorade stora summor varje gång servicebilarna "tömdas av ihärdiga mekaniker som tydligen behövde arbeta natt och hade glömt sina egna verktyg". Han klarade dock av det men var helt vansinnig på hanteringen och kostnaderna.
Han slutade faktiskt anmäla det till försäkringsbolaget för det gav inget....

försäkringbolagen är verkligt duktiga på att förhala och hitta kryphål.

Edit: Måste bara ta detta exemplet för Er. En helpall med bärbara datorer som någon behövde mer än oss. Ersättningen hamnade efter dividerande på någon hundring per KG!?!? ......

Last edited:
Inget nytt under solen då mao. Tänkte att dom kanske var mer intresserade av företagare (mer pengar, mer business sås), men tydligen inte. Trist.

Framförallt trist för JC. :rolleyes:

Njao visst är det så att försäkringsbolagen vill betala så lite som möjligt, precis som vi vill betala så lite som möjligt i premie... Är man rätt försäkrad så får man nog skälig ersättning.

MEN - om man som företagare inte har någon form av stilleståndsförsäkring så svider det ju i plånboken. Likaså är självriskerna på en annan nivå än för privatpersoner, så fem krossade rutor på firman eller några inbrott i firmabilen per år kan snabbt äta upp resultatet och tålamodet.

så fem krossade rutor på firman eller några inbrott i firmabilen per år kan snabbt äta upp resultatet och tålamodet.

Efter att entren till tappen backats ned ett gäng gånger under ett och samma år föll de. En luftsluss, dörrautomatik, väggar och el installationer samt pansarglas blev för mycket. Där talar vi om en hundring varje gång och tappen var dessutom nattöppen....

Efter varje gång höjdes självrisken till att slutligt vara helt oförsäkrat. De vägrade försäkra helt enkelt.

...... Det är inte de skarpaste knivarna i lådan som utför dessa saker.. Totalt stulet i värde, kanske några tusen.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon