Hejsan, har fått hjälp tidigare av en kille att koppla ihop en koppling bestående av reläer och ett ställdon dock är det några sladdar som jag inte får ihop och killen som hjälpte mig är tyvärr inte tillgänglig längre.....
Kanske någon som kan hjälpa mot en peng?
Kopplingen består av följande:
1 st ställdon 12V
2 st reläer
2 st sensorer
1 st 12V batteri
Man skall helt enkelt trycka på en knapp och kolven åker ut tills en sensor slår till och bryter strömmen. Trycker man igen åker den tillbaks och stannar vid den inre sensorn.
Dvs kolven skall åka in och ut.... en knapptryck och den åker ut....ett knapptryck till och den åker in...
Som sagt allt var kopplat och funkade MEN nu e några kablar lösa och jag vet intevar dom skall kopplas in
En elektriker fixar nog det lätt...ställdonen skall hantera några stödhjul till min hoj som jag byggt om...
Kanske någon som kan hjälpa mot en peng?
Kopplingen består av följande:
1 st ställdon 12V
2 st reläer
2 st sensorer
1 st 12V batteri
Man skall helt enkelt trycka på en knapp och kolven åker ut tills en sensor slår till och bryter strömmen. Trycker man igen åker den tillbaks och stannar vid den inre sensorn.
Dvs kolven skall åka in och ut.... en knapptryck och den åker ut....ett knapptryck till och den åker in...
Som sagt allt var kopplat och funkade MEN nu e några kablar lösa och jag vet intevar dom skall kopplas in

En elektriker fixar nog det lätt...ställdonen skall hantera några stödhjul till min hoj som jag byggt om...