Någon att övningsköra med?

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Hej på alla glada!

Tänkte höra ifall det finns någon i/kring Gbg som har lust att hjälpa mig med att finslipa min körning?
Har nyligen tagit teorin och siktar på att ta uppkörningen så fort jag känner mig redo....
Jag ska inte påstå att jag är en färsk "nybörjare", har kört en del motorcross och lite tung MC för den delen, så känslan finns... :)
Men nu siktar jag på att det ska stå ett "A" bredvid mitt redan tagna "B" :tungan
Självklart så får ni pengar för "besväret", om man kan kalla det......för kul tror jag vi kommer ha! :hihi

Skicka PM om ni känner för att ställa upp!
MVH
/Nino

Hade vart kul att handleda.. synd att man itne haft hojkort i 5 år bara :(

Hoppas du hittar någon villig person...

sharpedge skrev:
Hade vart kul att handleda.. synd att man itne haft hojkort i 5 år bara :(

Hoppas du hittar någon villig person...

Man behöver bara ha haft kort i 3 år nu, ny lag som infördes i januari i år.

Coola Ola skrev:
Man behöver bara ha haft kort i 3 år nu, ny lag som infördes i januari i år.
Jasså? Jag trodde den gjordes om så att man inte behövde ha haft kort i fem obrutna år, utan att det räcker med att ha haft kort i fem av de tio senaste åren.

Saxat från VV
Code:
   1. den som har fyllt 24 år och har körkort för fordon av det slag körningen avser och under minst fem av de senaste tio åren har haft ett sådant körkort samt har godkänts som handledare för den som övningskör, om du övningskör privat. En ansökan om godkännande som handledare vid privat övningskörning kan dock avslås om körkortet har varit återkallat under de senaste tre åren.

2. utbildningsledare eller trafiklärare, om övningskörningen sker i trafikskola.
   3. den som har fyllt 21 år och har körkort för fordon av det slag körningen avser och under minst tre av de senaste tio åren har haft ett sådant körkort, om övningskörningen sker inom polisväsendet eller Försvarsmakten.