Nästa hoj blir en Diavel!

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Hej på er!

Jag har testat en Ducati Diavel och vad händer? Jo man blir störtkär :kär vid första gaspådraget! Nu kan jag inte sluta tänka på denna läckra hoj, men kommer tyvärr få vänta ett tag innan vi två blir ett! :gråta

Några här som kör Diavel? Vill höra allt ni har att säga om den!

/Ronny

Haha jag provsatt den och man sitter ju som en fällkniv :s magen har liksom ingenstans och ta vägen :gnissla

Jag som tyckte man satt riktigt bra! Men har ingen mage som är ivägen heller! (ännu) :)

Jag blev väldigt impad av den, sjukt mycket ballare än man tror! Effekten är helt enorm när man vrider på rullen, jävlar vilket vrid! :-) Den är väldigt lätt styrd och lätt att hantera. Den ser tung och klumpig ut, men det är en fördom som är fel.

Det enda jag hitta att anmärka på var att man satt rätt tight med benen. Jag fick provsitta med en högre sadel eller rättare sagt comfort seat och det var väldigt mycket skönare.

Att byta säte rekommenderar jag verkligen om man känner att det spänner lite i benen. Dock föredrar jag väl körställningen på äventyrshojar, som multistradan.

Det är en galet brutal hoj iaf! Enda tråkiga är försäkringen. 12 000kr hel/hel är billigast jag sett hos LF på nätet. Har inte kollat alla ställen eller ringt, endast kollat snabbt på nätet.

EDIT: Jag kollade försäkringen hos Svedea och den låg på 5000kr hel/hel, så det var minst sagt okej. Väldig skillnad det var jämfört med LF.

Last edited:
Jag provkörde en Diavel idag, jag blev störtkär direkt med helt galet vrid och underbart motorljud, dock kan jag inte säga att den var lättstyrd fick brottas som fan med den men det gjorde inte mig något jag log hela testturen. jag måste ha en! :kär

Uppdatering, nästa hoj blev ingen Diavel :( Men nu har habegäret åter vaknat till liv! Måste sälja hoj och börja leta en Diavel!! :)

Glömt att uppdatera denna tråd ju! Nu har jag äntligen min Diavel! Så jäkla glad och nöjd! :) En 2011 Carbon blev det med endast 400mil på mätaren. Och har redan köpt lite prylar till den. En mappning av ECU:n hos Italia Bike Center väntar till våren!

Jag rear ut min Diavel för låga 115.000kr om någon slår till inom en vecka!! :fakta

En fråga. Grus kan man smiskar med en 250 cc.

Ktm 245 kilo och 150hk känns mer som en långtourer ?

En fråga. Grus kan man smiskar med en 250 cc.

Ktm 245 kilo och 150hk känns mer som en långtourer ?

Frågan är väl vad "grus" egentligen betyder. Mycket handlar ju om ens körkunskaper. Om man ska göra på mountain bike spår eller skogsvägar, så tycker jag gränsen går vid ktm 690, då den känns ganska tung med 150kg. 250-450 cross/enduro är väl att rekommendera dock:P

Men att bara köra på en grusväg och spinna lite funkar ju 1190in till. En hoj över 200kg är ju väldigt svår att hålla emot när det börjar tippa åt sidan. Jag lekte lite i en grus/sand täckt och det var rätt kul. Men skulle ju inte dra ut den på en skogsväg. Mina körkunskaper kunde ju vara bättre, samt ett problem är ju att hojen är så dyr så man ej har råd att krascha.

Den går ju dock extremt bra på asfalt, då den är sportig och har rejält med effekt.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...