Näsblod oftare

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Det är så att jag får näsblod lite oftare än vanligt på senaste tiden, ungefär de senaste 2 månaderna tror jag, men jag förstår inte varför..såe..varför får jag näsblod oftare nu? Stress? För lite vitaminer?

Jag sover för jävla dåligt kan jag säga, har det nån påverkan? De senaste 2 nätterna har jag desutom vaknat på samma tid, vid 4 tiden, och bara ett ögonblick senare så får jag näsblod.

Nu får jag ju inte näsblod varenda dag, men det är oftare än vad jag brukat få, näsblod brukar hända så sällan att jag knappt kommer ihåg senaste gången jag hade näsblod, men nu händer det lite oftare, varför?

Det är din kropp som utvecklas. Snart börjar det komma i perioder och du kan känna dig irriterad och känsligare för saker. Grattis, du börjar nu bli en kvinna.:tummenupp

Du ska nog ta och bege dig till en läkare och ta lite prover!! Näsblod är ett tecken på att nåt inte är bra.
Enda anledningen som finns att du inte ska gå är om du vet att nån kommer in varje natt och ger dig en fet smäll på nosen så du börjar blöda.

På sommarn äre inget problem för mig, men på vintern. Trött sover 5h/natt, ringar runt ögonen, näsblod...Men jag vet inte, kanske ska keka mer grönsaker?:va

Att man är trött och blöder näsblod kan betyda att man har brist på framförallt B-vitamin. Det finns ju olika sorters B-vitamin och jag tror att det är B2 som, vid brist, kan orsaka förändringar i slemhinnor och det gör att man lättare blöder näsblod. Brist på övriga B-vitamin kan göra att man blir trött.
Tycker som Missvims att du ska gå till farbror doktorn och ta några blodprov.

Att man är trött och blöder näsblod kan betyda att man har brist på framförallt B-vitamin. Det finns ju olika sorters B-vitamin och jag tror att det är B2 som, vid brist, kan orsaka förändringar i slemhinnor och det gör att man lättare blöder näsblod. Brist på övriga B-vitamin kan göra att man blir trött.
Tycker som Missvims att du ska gå till farbror doktorn och ta några blodprov.

B-vitamin finns i Öl:tummenupp

Låter troligast att det är något du har brist på, men det kan även vara så att de blodkärl du har i snoken ligger ytligt och därför skadas lätt. Hade det. Var inne och de frätte bort kärl med syra och efter det blev det mycket bättre.
Att det just börjat hända sen 2 månader kan vara att du fick nåt slag eller så mot snoken och att du då började blöda och att det sedan inte läkt ihop helt bra. Ta vaselin och smörj snoken invändigt med, skulle tydligen motbilda sårskorpor som kunde gå sönder (eller nåt i den stilen).

Både jag och min far har problem med att man blöder näsblod.

Jag kan vakna mitt inatten å börja blöda eller när jag göra något mitt på dagen osv.

Går i perioder. Senast var för två dagar sen innan det flera månader sen.

Så det kan också vara något som inte har med vitaminbrist att göra utan att man har ytliga kärl i näsan bara.

Gräva guld i näsan kanske inte heller är så bra.

Summa summarum är att dricka öl,skära ner på kolan och sluta pilla dig i snoken så kanske det blir bättre?
Järnbrist? Sug på en dyckert.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...