Nära ett köp, vore tacksam för DIN åsikt!

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Jag är nära att åka till Tyskland och hämta hem den

här

Någon som har erfarenhet av denna cykeln? Några kända problem man bör dubbelkolla? Ska försöka få ner den till 1800-1900 EUR. Han är fjärde ägaren (köpte den för 3 år sedan när den stod på 2100 mil, nu 2600). Däcken har gått runt 150 mil och han säger att den är i fint skick (ser fin ut på bilderna också). Detta blir min första cykel och jag kan inte speciellt mycket om hur man servar hojar eller hur man går till väga för att skilja lort från något köpvärt. Jag skulle uppskatta lite tips och hur man går tillväga!!! Anledningen till att jag valt denna modellen är för den är billig i inköp och försäkring och samtidigt ser frän ut :tuttar

Tacksam för DIN åsikt!!!

edit Han hävdar att den aldrig varit vurpad eller så och att den är välskött men han har ingen servicebok.

Att mätaren är skruvad är inte otroligt. Kolla på allmänskicket. Lycka till

Kolla dom vanliga sakerna som drivpaket (borde vara slut vid dom milen om det inte är bytt) hjullager, missljud i motorn, bromsar (prova och känn om det skakar vi inbromsning eller om skivorna är repiga eller mycket slitna), tecken på att hojjen varit omkull ( märken på ramen tex. eller om någon kåpa är omlackad) ja det finns väll mer men det är väll typ va jag skulle ha kollat efter, lycka till :)

Tror nog att hojen kan vara ok, men 2000 euro=18000 plus att ta hem dem. Slutar på ca 22-23 med regbes lr är jag fel på det. Verkar inte så tokbilligt men o andra sidan har ju svenska priser diskuterats här o nivån e ju som till synes hög... Du får ju ge samma för en 80-talare här på himmaplan. Men ändå efter allt detta bla bla så hade jag troligtvis satsat. Kul äventyr det hela, du kan ha lite tur sen då det e dags att byta upp o få tbx en hel del kanske. Go go go, du verkar ju ha bestämt dig redan i stort sett lr?!
OBS Kolla bara så att alla papper är ok.

500 mil, (ellervardetva) på tre år KAN tyda på urkopplad mätare. Om han dessutom köpt nya däck under den här tiden som han kört 150 mil på.

Men det kan lika gärna vara sant, ta med dig någon som är kunnig på motorer så spelar det ju egentligen ingen roll om den gått 3- eller 5000 mil.

ozeo skrev:
annars denna kanske
affär= garanti
http://www.blocket.se/vi/6807943.htm?ca=4_s
har du kika runt här i sverige oså?

här kanske
http://www.blocket.se/vi/6993121.htm?ca=4_s :)

Första hojen är direktimporterad från Tyskland.. alltså dom importerar hojar från privatpersoner och lägger sedan på ett par tusen och säljer i Sverige så den är inte intressant, dessutom har den gått dubbelt så långt och är av tidigare årsmodell än den jag titta på i Tyskland. Låter inte som en bra deal!

Andra hojen blir nog för dyr att försäkra!

Men tack så mycket för tipsen!!

PGH skrev:
Tror nog att hojen kan vara ok, men 2000 euro=18000 plus att ta hem dem. Slutar på ca 22-23 med regbes lr är jag fel på det. Verkar inte så tokbilligt men o andra sidan har ju svenska priser diskuterats här o nivån e ju som till synes hög... Du får ju ge samma för en 80-talare här på himmaplan. Men ändå efter allt detta bla bla så hade jag troligtvis satsat. Kul äventyr det hela, du kan ha lite tur sen då det e dags att byta upp o få tbx en hel del kanske. Go go go, du verkar ju ha bestämt dig redan i stort sett lr?!
OBS Kolla bara så att alla papper är ok.

Tjena! Jo jag har räknat ut att det kostar ca. 1500kr per skalle om man är två för hyra av lastbil, färja till tyskland osv sen tillkommer lite bensin. Regbes kostar väl runt 2000, så japp, landar runt 22 pix. Japp jag har nästan bestämt mig men som sagt jag vet inte om jag kan höra skillnad på en motor i toppskick och en sleten så det blir lite att köpa grisen i säcken. Kanske tar med mig en polare som kört rr i över tio år för säkerhets skull!

Långa farbron skrev:
Länken funkar inte.

Edit:

Deras server mår dåligt.

Okej men det är en Suzuki GSX 600 F
Årsmodell 1995
Miltal 2700 tror jag
Aldrig vurpad
Ingen servicebok
Däcken rullat 150 mil
Drivpaket glömde jag fråga
Ser fräsh ut på bilder!