När sjunker en hoj i värde?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Undrar hur gammal en hoj ska vara för att sjunka i värde?

Jag köte en zxr400 för 29.000kr år 2000 som såg exakt likadan ut som denna: http://www.blocket.se/view/4731789.htm?caller=he_s&l=0&c=1&city=0

Min hade då gått 2000mil och hade en repa på höger kåpsida som kostade 400kr att fixa.

När kommer de sjunka i pris? Ska det ta 5 år till eller 10 år till för att denna zxr400 ska sjunka till sina 20 som jag tycker de är värda nu efter 13 år.
25 om den är FIN.

Sen att den är tjejkörd måste ju bara betyda att en är sönderkörd :rolleyes: - nypa salt ja)

Stannar priset på dem efter 8 år eller då de kostade lika mycket år 2000 som nu?

dom sjunker väl iaf 10000 så fort dom lämnar affären. sen beror det ju på hur stor efterfrågan det blir på den modellen. :gnissla

Den första du länkade till, den där lilla moppen, den var ju tydligen "unik" så det måste vara därför den är så dyr.

Värdeminskningen planar ju ut redan efter ett par år och en hoj som blir kult vänder ju till och med. Om du köpte din för 29' och sedan slitit på den i 5 år så den är i sämre skick så är det väl ok att den är värd 20' men inte om den är i toppskick.

Den där såg ju verkligen fin ut. :kär

http://www.blocket.se/view/4685587.htm?caller=he_s&l=0&c=1&city=0

7500mil. Hurgammalsomhelst och inte den vackraste eller nåt samlarvärde på alls.

Värd max 15 om den glänser så man får ögonskador....

Ser ju ut som de flesta inte går under 20 lök längre.

Blom: Jo, så är det nog :) Kan ta med honom om det blir SHfest i sommar så kan du få provkolla på den om du är lika snäll som innan.

Ninjaboy skrev:
Värdeminskningen planar ju ut redan efter ett par år och en hoj som blir kult vänder ju till och med. Om du köpte din för 29' och sedan slitit på den i 5 år så den är i sämre skick så är det väl ok att den är värd 20' men inte om den är i toppskick.

Den där såg ju verkligen fin ut. :kär

Skulle jag droga o få för mig att sälja min 400 hade jag begärt 65 :)

Min är finare, men den var riktigt ruskigt fin oxå - det håller jag med om.

En ny hoj börjar sjunka i värde redan när du sätter i tändningsnyckeln....sen planar det ut efter ca 3 år. Hur det går sedan styrs av efterfrågan. Vissa klassiska modeller, tex Suzuki GSX 1100 Katana, vänder uppåt igen. 1982 kostade den ny 39000 och en hoj i originalskick kostar lika mkt idag. V-maxen är en annan modell som jag tror kommer att stå sig väl i värde om säg 10 år.

ZXR´n var kanonfin :tummenupp . Tjejkörd låter livsfarligt men att det varit en ägare är ju lätt kollat.....priset kan jag inte säga något om men vill du ha hojen så lär du nog få räkna med en 30k.

Last edited:
Rubriken är starkt missvisande ser jag nu....

Jaja, det framgår ju vad som menas.

Vill man verkligen ha en sån hink från -82 fortfarande?

Just Katanan är ju en märklig kulthoj som faller en del i smaken konstigt nog, värdet beror väl mycket på att den fanns kort tid och att det därför är brist på den. Vmaxen tror jag inte borde bli kult p g a brist i så fall då den sålts varje år sedan typ -85 men vem vet.

En hoj sjunker till ungefär 20' och stannar där om den är i bra skick, bara om den är sunkig blir den billigare men då kostar det väl mellanskillnaden att fixa och så är man där igen. Det handlar väl helt enkelt om att de fortfarande gör jobbet. Man kan inte bara räkna att tekniken har gått framåt.

Mavve skrev:
Rubriken är starkt missvisande ser jag nu....

Jaja, det framgår ju vad som menas.

Vill man verkligen ha en sån hink från -82 fortfarande?

Verkar ju som en ZXR 400 har blivit lite av en tjejhoj pga av att den är såpass liten antar jag. Obs ta inte illa upp.

Så man kan väl tänka sig att den kommer sjunka i värde när det kommer en ny liten 400 eller så som ser sportig ut. Såvitt jag vet finns inte det just nu och det är väl kanske därför de håller värdet uppe så bra.

Lägre än 15 tusen sjunker aldrig nån gathoj, oavsett ålder eller modell om skicket bara är ok, känns det som... :va
Efterfrågan måste blir stor där antagligen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park