mkii
Sporthojsnörd
Något jag tänkt på när det gäller bromsbelägg så känns det väldigt olika på när man skall byta på bil kontra mc.
På bil byter jag när dom e åt slut hållet. på mc har jag bytt långt innan de faktiska belägget är slut, och broms kraften blir ju otroligt mycket bättre när man fått på nya belägg.
När ska man egentligen byta bromsbelägg på en mc? Finns det några knep för o få ut mer livslängd med bättre bromskraft på sina gamla belägg? eller är det helt enkelt så att olika tillverkares belägg och modeller bibehåller broms kraften bättre än andra?
Har kört 2500mil på mina nuvarande fram belägg såväl bana som gata, har nya belägg inköpta men är lite kluven på om jag kan göra något med dom gamla, det är väl ca 40% kvar av belägg bredden kontra dom nya beläggen.
Det är just miltalen jag tänker på, de känns lite mycket, även mitt framdäck har gått lika långt o är fortfarande inom lagens gräns så att säga
På bil byter jag när dom e åt slut hållet. på mc har jag bytt långt innan de faktiska belägget är slut, och broms kraften blir ju otroligt mycket bättre när man fått på nya belägg.
När ska man egentligen byta bromsbelägg på en mc? Finns det några knep för o få ut mer livslängd med bättre bromskraft på sina gamla belägg? eller är det helt enkelt så att olika tillverkares belägg och modeller bibehåller broms kraften bättre än andra?
Har kört 2500mil på mina nuvarande fram belägg såväl bana som gata, har nya belägg inköpta men är lite kluven på om jag kan göra något med dom gamla, det är väl ca 40% kvar av belägg bredden kontra dom nya beläggen.
Det är just miltalen jag tänker på, de känns lite mycket, även mitt framdäck har gått lika långt o är fortfarande inom lagens gräns så att säga